همرزم شهید «‌نوحه‌خوان» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

«غلامرضا» باوجود خستگی برای رزمنده‌ها نوحه می‌خواند

«صمد مهدوی» گفت: شهید «غلامرضا ‌نوحه‌خوان» علی‌رغم خستگی شدید ناشی از مانور سنگین بازهم برای رزمنده‌ها در جبهه‌ها نوحه می‌خواند.
کد خبر: ۴۴۵۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶ - 27March 2021

‌«صمد مهدوی»‌ همرزم شهید «غلامرضا نوحه‌خوان قره‌آغاج» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در آذربایجان‌ شرقی، اظهار داشت: غلامرضا جوان مودب و با ایمانی بود که برای دفاع از اسلام و خاک وطنش تا پای جان جنگید و به آرزویش که همانا شهادت در راه خداوند بود، رسید.

وی افزود: قبل از عملیات که گردان را برای آمادگی رزمی برده بودیم و در حالی که خیلی هم خسته شده بودیم، به خیمه‌ها بازگشتیم. صدای عزاداری به گوش می‌رسید که من به آن خیمه رفتم که عده‌ای با تن خسته در حال عزاداری برای امام حسین (ع) بودند و غلامرضا هم در آن عزاداری حضور داشت و دقایقی نوحه خواند.

مهدوی با بیان اینکه همه اشک ریختیم، گفت: پس از اتمام مراسم به غلامرضا گفتم «با این خستگی چگونه عزاداری و نوحه‌خوانی می‌کنی؟ در پاسخ به حرف من گفت «همه خستگی را با اسم مبارک امام حسین (ع) از تن بیرون می‌کنیم.»

وی خاطرنشان کرد: برای من خیلی عجیب بود که جوان 17 ساله به چه مقامی دست یافته که چنین جملاتی را به زبان می‌آورد.

همرزم شهید نوحه‌خوان در پایان تأکید کرد: دی سال 1365 داخل کانال عازم عملیات بودیم. غلامرضا آخر کانال ایستاده بود و به لباس و دست و صورت همرزمانش عطر می‌زد و می‌گفت «هرکس شهید شد، شفاعت یادش نرود».

«غلامرضا نوحه‌‌خوان قره‌آغاج» 14 مرداد سال 1348 در تبریز متولد شده و 20 دی سال 1365 در شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار