مدیر ادبیات اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس کرمانشاه:

خلق داستان‌های کوتاه در نهادینه کردن دوران دفاع مقدس موثر است

«فرزانه جليليان» گفت: خلق داستان‌های کوتاه می‌تواند در نهادینه کردن واقعه عظیم دفاع مقدس موثر باشد و همچنین با برگزاری جشنواره جایزه داستان‌های کوتاه دفاع مقدس (یوسف) به دنبال تجلیل از نویسندگان و خلق آثار ارزنده آنان در این حوزه و معرفی آنان به جامعه است.
کد خبر: ۴۴۵۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱ - 04March 2021

خلق داستان‌های کوتاه می‌تواند در نهادینه نمودن دوران دفاع مقدس موثر باشد«فرزانه جليليان» مدیر ادبيات و تاريخ دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ‌کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرمانشاه اظهار داشت: آیین اختتامیه جشنواره ادبی یوسف امروز با حضور  فرماندهان، مسئولان لشکری و کشوری، خانواده‌های معظم شهدای استان مازندران برگزار شد.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت:رویداد جنگ و ادبیات دفاع مقدس همراه و همزادند و سخن از هر یک را به دیگری رهنمون می‌سازد و نیز نمی‌توان از واقعیت هشت ساله جنگ به عنوان قطعه‌ای از تاریخ این سرزمین چشم پوشی کرد و نمی‌شود حوادث ادبی آن دوران طلایی حماسه و ایثار رزمندگان اسلام و رشادت‌های این عزیزان را نیز نادیده گرفت.

وی ضمن پرداختن به ابعاد مختلف داستان ادبی یوسف افزود: خلق داستان‌های کوتاه می‌تواند در نهادینه کردن این واقعه عظیم موثر باشد و همچنین با برگزاری جشنواره جایزه داستان‌های کوتاه دفاع مقدس (یوسف) به دنبال تجلیل از نویسندگان، و خلق آثار ارزنده انان در این حوزه  و معرفی آنان به جامعه است.

جلیلیان گفت: از بین ۶۵ آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره استان ۵ اثر برگزیده انتخاب و همزمان با مراسم اختتامیه جشنواره ادبی یوسف از نفرات و داستان‌های «چوتاوی» صبا اسدی، «مستجاب الدعوه» هدی حشمتیان، «کسی اسمت را نمی‌دانست» شمسی وفایی، «محبوبه» سید رحیم زارعی و «حلقه فقط من» مجتبی کرمی که رتبه‌های اول تا پنجم استانی را از آن خود کرده بودند تجلیل به عمل آمد.

‌مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس ادار‌ه‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ‌کرمانشاه خاطرنشان کرد: با توجه به استمرار و تشدید شیوع ویروس کرونا آیین اختتامیه جشنواره یوسف به صورت مجازی و با بهره‌گیری از ارتباط تصویری (ویدئو کنفراس) و به صورت همزمان در ادارات کل استان‌ها برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار