مروری بر زندگی‌نامه روحانی شهید «محمدحسين فخر بناب»

روحاني شهيد «محمدحسين فخر بناب» در سال 1317، در شهر بناب چشم به جهان گشود. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در حین سخنرانی در تاریخ 28 فروردین‌ماه 1365 به دست منافقین کوردل به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۴۵۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ - 04March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، روحاني شهيد «محمدحسين فخر بناب» در سال 1317، در شهر بناب چشم به جهان گشود. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در حین سخنرانی در تاریخ 28 فروردین‌ماه 1365 به دست منافقین کوردل به شهادت رسید.

زندگی‌نامه شهید:

روحاني شهيد محمدحسين فخربناب، يكي از حماسه‌سازان ميدان انقلاب است. در سال 1317، در شهر بناب و در كانون گرم خانواده‌اي ديني شكوفا شد. پدر بزرگوار شهيد در سايه ارادت و عشق به سلالة سالار بيت‌الحرم، نام محمدحسين را بر او نهاد.

وی پس از طي دوران طفوليت گام به فضاي علم‌اندوزي نهاد. او پس از چند سال تحصيل در مدارس زادگاهش، در پانزدهمين بهار زندگي به بهارستان علوم دين، حوزة علميه، قدم گذارد. او در اين راه عزم ديار غربت نمود و در جوار نيلوفر آبي حرم شتافت.

به حوزة علميه قم رفت. این شهيد والامقام پس از ده سال تلمذ در پيشگاه اساتيد علوم ديني، به زادگاه خود مراجعت نمود. اكنون شهر بناب و مراغه، عرصه حضور سبز شهيد بود. محمدحسيني از انبان خويش، شكوفه‌هاي نور پراكند و راهنماي راه‌هاي آسمان شد.

شهيد فخربناب در سال 1340 از خانواده‌اي روحاني، شريكي پاك را براي ادامة مسير حق‌طلبانه‌اش برگزيد. در سال 1343 منطقه آذرشهر ميداني ديگر براي حضور حماسي شهيد شد. آغوش باز محراب و لبخند شيرين يار، مشوق او در اين مسير نوراني بود.

شهيد در سال‌هاي حضور عفريت ظلم و فساد، به ابلاغ پيام سيد سبزپوش و بارش شكوفه‌هاي ايمان به تلطيف فضا پرداخت. و پس از به ثمرنشستن نهال انقلاب، به فعاليت‌هاي خود در خدمت به جامعه و پاكسازي محيط از لوث وجود توطئه‌گران و دورويان، ادامه داد.

از اين ‌رو مورد كين منافقان قرار گرفت و عرصه دفاع از ميهن و مقابله با هجوم ابر سياه تعدي، صحنه ديگر حضور روشن او بود. چند نوبت شركت در جبهه‌ها و تنفس در ميان آلاله‌هاي سرخ عشق، او را مدهوش ساخت.

او در سر هواي رفتن و ميل به حضور در جوار حق داشت که در تاریخ 28 فروردین‌ماه 1365 آن‌گاه كه او در مجلس بزرگداشت ستاره‌اي سخنراني مي‌کرد، در حين سخنراني، با انفجار مين ضد نفر از بام منبر به وراي كرسي افلاک پر كشيد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها