چهل سالگی سرو/

نگاهی به زندگی‌نامه شهید «عباس بابایی»

شهید «عباس بابایی» از شهدای تحصیل‌ کرده‌ آذربایجان‌شرقی است که علاوه برتحصیلات دانشگاه، تحصیلات حوزوی نیز داشت که با آغاز جنگ تحمیلی، عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد و در راه اسلام، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۴۴۵۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰ - 05March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، ‌دانشجوی شهید عباس بابایی، سال 1346 در شهرستان اهر چشم به جهان گشود. این شهید بزرگوار دوران تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در زادگاه خود پشت سر گذاشت.

هوش بالا و پشتکارش باعث شد که او به عنوان شاگرد ممتاز شناخته شود. شهید بابایی در جلسات هفتگی (کانون اسلام شناسی) حضور متداومی داشت که حکایت از دور اندیشی و روشنی آن بزرگوار داشته است.

او که همواره با قرآن کریم و دین اسلام مأنوس بود، موفق شد دیپلم متوسطه را در رشته علوم تجربی کسب کند. با وجود اینکه او سه بار در جبهه حضور داشت، اما با اراده قوی موفق شد از دانشکده علوم قضایی و تربیت معلم قبول شد.

باتوجه به علایقش، ضمن تحصیل دانشگاهی در حوزه هم تا حدود سیوطی و مهذب خوانده بود. شهید بابایی ضمن شرکت در مراسمات انقلابی، در عملیات‌های پیرانشهر، مهران و کربلای 5 و 8 شرکت کرد و سرانجام در تاریخ 15 شهریور ماه سال 1366 در عملیات پیروزمندانه نصر 7 سردشت، مصادف با عید سعید قربان، قربانی امام حسین(ع) شد.

بخشی از وصیت نامه دانشجوی شهید عباس بابایی:

یا حسین چقدر تو را دوست دارام چقدر به وصالت علاقه دارام و آرزو میکنم که مقابل مقامت ایستاده باشم در دشتهای سخت تو را میجویم  در دریاها همیشه به یاد تشنگی تو هستم و تنها به نتیجه ای رسیدام تنها راه وصل به تو شهادت است تا روحم همیشه در صحن تو باشد ای خدا جه میشود بر عاصی هم نظری کنی آخر پاکان خودشان وصول پیدا می کنند (در راه انقلاب خون شهدا از هیچ تلاشی دریغ نکنید و امور دنیویتان را سد اعمال الهی نباشد)(مصادف با روز عاشورا24/6/65)

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار