نویسنده خراسان شمالی برگزیده جشنواره ملی ادبی «یوسف» شد

نویسنده دفاع مقدس از خراسان شمالی در جشنواره ملی ادبی «یوسف» در بخش داستان برگزیده شد.
کد خبر: ۴۴۵۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰ - 04March 2021
نویسنده خراسان شمالی برگزیده جشنواره  ملی ادبی «یوسف» شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌‍‌پرس از بجنورد، ‌امروز اختتامیه نهمین دوره جشنواره ادبی یوسف به صورت مجازی در مراکز استان‌ها برگزار شد.
 
جشنواره «یوسف» به صورت کشوری و توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار می‌شود که امسال فراخوان این جشنواره از آذر آغاز و تا 15 بهمن ادامه داشت.
 
پس از پایان مهلت فراخوان، داوری بر روی آثار ارسالی از سراسر کشور به دبیرخانه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در تهران توسط شورای داوری انجام گرفت.
 
امروز نهمین دوره جشنواره ادبی یوسف با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد؛ در بخش داستان معصومه قدردان از استان خراسان شمالی، به عنوان داستان کوتاه «پرنده آهنین» برگزیده و شایسته تجلیل قرار گرفت.
 
«معصومه قدردان» یکی از نویسندگان دقاع مقدس استان  خراسان شمالی است که نامش در دوره هشتم جشنواره ادبی «یوسف» با عنوان داستان «نوری» رتبه دوم کشوری و در دوره نهم به عنوان داستان «پرنده آهنین» شایسته تقدیر قرار گرفته بود.
 
یکی از اهداف برتر این نوع جشنواره‌ها شناسایی نویسندگان توانمند در کشور است و همواره بر این باوریم که نویسندگان با استعداد استان خراسان شمالی می‌توانند در زمینه ادبیات پایداری و نگارش خاطرات پیشکسوتان این استان در دوران هشت سال دفاع مقدس موفق باشند.
 
خوشبختانه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی با بهره‌مندی از فرصت و توجه به این استعداد‌ها توانسته تاکنون بیش از 130 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در بخش‌های مختلف ادبی اعم از تاریخ شفاهی، زندگینامه داستانی، خاطرات، داستان و شعر کودک و نوجوان و... را تولید و توسط انتشارات معبر وابسته به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان  منتشر کند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها