حجت‌الاسلام رئیسی:

تعطیلی واحدهای تولیدی به خاطر بدهی بانکی غیرقانونی است

رئیس قوه قضائیه گفت: مسئله تعطیلی واحد‌های تولیدی به خاطر بدهی بانکی غیرقانونی است.
کد خبر: ۴۴۶۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ - 04March 2021

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس قوه قضائیه پیش از ظهر پنجشنبه در دیدار با نخبگان و نمایندگان اقشار مختلف آذربایجان غربی با بیان اینکه نباید بانک‌ها در راستای تعطیلی واحد‌های تولیدی به خاطر بدهی بانکی تلاش کنند، اظهار داشت: آذربایجان غربی با توجه به ظرفیت‌های زیادی که در بخش کشاورزی و تولید دارد تلاش شود زمینه صادرات محصولات فراهم شده و دست دلالان و واسطه‌ها کوتاه شود.

وی خواستار تسهیل فعالیت بخش تولید توسط بانک‌ها شد و عنوان کرد: توقف فعالیت واحد‌های تولیدی توسط بانک‌ها به واسطه تملک آن واحد جایز نیست، بانک‌ها با امکانات باید واحد‌ها را فعال کنند.

رئیسی با تاکید بر اینکه اگر مبارزه با فساد اقتصادی انجام شود امنیت اقتصادی نیز خود به خود تأمین می‌شود، اضافه کرد: افزایش اعتماد عمومی برای نظام بسیار مهم است و با وجود این سرمایه دشمن هیچ کاری نمی‌تواند کند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه باید مبارزه با فساد در رأس همه امور کشور قرار گیرد و با همه توان در تمامی بخش‌ها با فساد مبارزه شود، گفت: فساد اداری بسیار خطرناک است، چرا که ادارات و سازمان‌ها خود باید جلوه گره گشایی باشند. سلامت اداری مسئله محوری است همه سازمان‌ها باید نسبت به سلامت اداری حساس باشند.

رئیسی با اشاره به اینکه فساد، تبعیض و فقر شایسته نظام جمهوری اسلامی نیز، تاکید کرد: همه آحاد جامعه نسبت به این موضوع حساسیت لازم را داشته و نسبت به مبارزه با فساد، فقر و تبعیض گوش به زنگ و حساس باشند.

رئیس دستگاه قضا با تاکید بر این نکته که هاضمه نظام اسلامی فسادناپذیر است، تصریح کرد: سازمان‌ها و ادارات ما باید جلوه کارآمدی و گره گشایی از زندگی مردم باشند و چنانچه این سازمان‌ها خود گرفتار فساد شوند، در کار مردم گره خواهند انداخت و بدین ترتیب برای آن‌ها مشکل مضاعف ایجاد می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما به عنوان سرباز نظام، مصمم هستیم که با فساد در هرکجا که باشد مبارزه کنیم و اجازه ندهیم فساد در هیچ کجای نظام اداری لانه کند، گفت: پرچم مبارزه با فساد در دستان رهبر معظم انقلاب اسلامی است و ما به عنوان سربازان ایشان و سربازان این نظام، مبارزه مجدانه با فساد را دنبال می‌کنیم.

وی با تاکید بر مطالبه‌گری مردم برای مبارزه با فقر و فساد، خاطرنشان کرد: جایگاه فرهیختگان جامعه حساس‌تر است و باید مسائل را رصد کنند اگر کاستی هست عکس‌العمل مناسب نشان دهند.

رییسی نقش مردم و گروه‌های بسیج به همراه سازمان‌های مردم نهاد را مهم و حیاتی ذکر و اضافه کرد: نقش مردم در موفقیت پیشگیری از وقوع جرم تعیین کننده است.

وی با بیان اینکه درجا زدن و متوقف شدن و عقب گرد انسان به هیچ وجه قابل قبول نیست گفت: در این راستا باید زمینه پیشرفت را در راستای اجرای عدالت اجتماعی فراهم کرد و همه بخش‌ها باید جلوه گره گشایی باشند.

رئیس قوه قضائیه گفت: توسعه یافتگی در کشور مسئله مهمی است؛ حتماً باید در حوزه‌های مختلف پیش برویم و هر آنچه از علم و فناوری است در مسیر رفاه مردم باید به کار گرفته شود.

وی با اشاره به اتحاد اقوام و ادیان و زندگی مسالمت‌آمیز آن‌ها در کنار یکدیگر عنوان کرد: وحدت و انسجام در آذربایجان غربی از نعمت‌های خدا است که اقوام مختلف همراه و با همدلی باهم زندگی می‌کنند که باید قدردان این نعمت دانست.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها