نماینده ولی فقیه در استان مازندران:

مدیران و مسئولین قلم را با صداقت بکار گیرند و از دروغ‌نویسی پرهیز کنند/ باید به نویسندگان آثار ارزشی احترام بگذاریم

آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» با بیان اینکه مدیران و مسئولین قلم را با صداقت بکار گیرند و از دروغ‌نویسی پرهیز کنند، گفت: باید به نویسندگان آثار ارزشی احترام بگذاریم.
کد خبر: ۴۴۶۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹ - 04March 2021

مدیران و مسئولین قلم را با صداقت بکار گیرند و از دروغ‌نویسی پرهیز کنند/ باید به نویسندگان آثار ارزشی احترام بگذاریمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در استان مازندران پیش از ظهر امروز در آئین اختتامیه هشتمین و نهمین دوره جایزه ادبی داستان کوتاه دفاع مقدس و مقاومت «یوسف» با اشاره به اهمیت قلم در دو سوره علق و قلم اظهار داشت: خداوند در سوره علق به نقش دانشی قلم و در سوره قلم به نقش ارزشی آن اشاره کرد.

وی با بیان اینکه قلم دو نقش دانشی و ارزشی دارد، افزود: نقش دانشی تاریخ را می‌نگارد، علم را تدوین و ماندگار می‌کند، به نشر علم می‌پردازد و وسیله آموزش است.

محمدی لائینی با بیان اینکه داستانهای قرآن و آثاری که در این زمینه نگاشته شده است و بخشی از پیام خداوند در قالب داستان آموزنده مطرح شده است، افزود: نقش دانشی قلم در حفظ و نشر آثار و تولید و ترویج علم بسیار برجسته است.

امام جمعه ساری با بیان اینکه قلم ابزار نووشتن است و اگر می‌خواهیم در بعد دانش رشد کنیم باید به نقش قلم توجه کنیم، گفت: در بعد ارزشی هم خداوند به قلم سوگند و قسم یاد می‌کند و قداست، احترام و حرمت قلم را به ما یادآوری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه قلم مقدس و محترم است و بسیار جایگاه ارزشی والا و بالا دارد، افزود: به آثار قلم خیلی باید احترام بگذاریم.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه در صدر اسلام قلم در بعد دانشی خیلی نمود نداشت اما در بعد ارزشی کارکردش بهتر از دانشی بوده است، گفت: در معاهده‌هایی که می‌نوشتند به عهد و پیمان‌شان پایبند بودند که یکی از آثار قلم است جز در موارد اندک که یهودیان فتنه‌گر بودند و با تحریک دیگران نقض پیمان می‌شد.

محمدی لائینی بیان کرد: امروز قلم در بعد دانش خیلی کارکرد دارد ولی در بعد ارزشی آن انتظاری که داریم برآورده نمی‌شود و براحتی از زیربار معاهده‌هایی که خودشان می‌بندند بیرون می‌آیند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری آمریکا را دولت بدعهدی می‌داند که نقض عهد می‌کند که از جاهلیت آن زمان در بعد ارزشی وضع قلم بدتر است، گفت: آنها به ما می‌گویند حتما پای عهدتان باشید و ما هم متاسفانه بیشتر از آنچه که باید در مقابل آنها تعهد داشته باشیم گاهی بیشتر از آن را به دلیل خوشبینی انجام می‌دهیم اما آنها به وقتش شانه خالی می‌کنند.

محمدی لائینی با بیان اینکه این روزها بحث FATF و تصویب شدن یا نشدن آن در مجمع تشخیص مصلحت نظام است، گفت: باز هم چاله‌ای دیگر پیش روی خودمان است و حواس بزرگان باید جمع باشد. 

امام جمعه ساری ادامه داد: اگر بخواهیم قلم کارکرد خوبی داشته باشد باید قلم در راستای خدا قرار بگیرد که در این صورت بعد ارزشی آن هم مانند بعد دانشی آن مبارک می‌شود.

محمدی لائینی افزود: اگر علم و دانش و قلم در راستای خدا باشد سلاح‌ها و مسلسل‌ها کنار می‌رود و نیاز به آن نیست و در غیر این صورت قلم خودش مسلسل‌ساز و سلاح ساز و خطرآفرین می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت قلم گفت: ما باید به قلم و نوشته‌ها توجه کنیم؛ ادارات و نهادها و مدیران و مسئولین باید قلم را با صداقت بکار بگیرند و دروغ ننویسند و گزارش دروغ ندهند چرا که اگر قلم بدرستی مورد استفاده قرار بگیرد و بعد دانشی و ارزشی‌اش درست دیده شود دنیا گلستان می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه نقش دانشی و ارزشی قلم را جدی بگیریم، گفت: باید به قلم‌بدستان و قلم زنان که در راستای ارزشها و نشر ارزشها کار می‌کنند احترام بگذاریم.

وی با بیان اینکه شهید نمونه‌ای از قلم صنع خدا است، گفت: شهید یک داستان کوچکی از داستانهای خدا و یک آیه قرآن است.

محمدی لائینی با اشاره به اینکه آنچه که ذخائر شهدا، خاطرات شهدا، وصیت‌نامه شهدا و عملکرد شهدا بسیار بسیار فراتر از آن است که جمع آوری می‌کنیم، گفت: اگر آثار قلم وجودی شهدا و آیه‌های کتاب ارزش و ایثار و شهادت را بدرستی بشناسیم و نشر بدهیم بزرگترین تحول تاریخی اتفاق خواهد افتاد و انقلاب ما دنیا را هدف قرار داده و باید به آن نقطه برسیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها