مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان خبر داد؛

برگزاری نخستین کنگره ملی تجلیل از زنان شهید، جانباز و آزاده

«عبدالله پاکاری» برگزاری نخستین کنگره ملی تجلیل از زنان شهید، جانباز و آزاده را از ویژه برنامه های (22 اسفند) روز بزرگداشت مقام شهدا دانست و گفت: امروز وظیفه داریم فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج و معارف دفاع مقدس را به آیندگان منتقل کنیم.
کد خبر: ۴۴۶۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲ - 04March 2021

برگزاری نخستین کنگره ملی تجلیل از زنان شهید، جانباز و آزاده در (22 اسفند)

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، «عبدالله پاکاری» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امروز (14 اسفند) در یادواره استانی «لشگر فرشتگان تاریخ ساز»، برگزاری این یادواره را در راستای کنگره ملی تجلیل از 17 هزار زن شهید، جانباز و آزاده کشور دانست و اظهار داشت: نقش بارز زنان در شکل گیری انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و دوران پس از آن بر کسی پوشیده نیست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان تصریح کرد: زنان در تکوین و شکل گیری و بقای انقلاب نقش مهمی داشته و در همه صحنه های نظام جهت حفظ آرمان ها و ارزش های اسلامی و انقلابی شاهد حضور فعال و موثر زنان بودیم؛ امروز نیز زنان در شرایط سخت کرونا و عرصه دفاع از حریم سلامت مردم جانانه تلاش می کنند.

وی تاریخ معاصر کشور را گواهی بر حضور همه جانبه زنان مسلمان در صحنه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و دفاعی دانست و متذکر شد: زنان همواره با پیروی از پیام رسان بزرگ عاشورا حماسه های بی بدیلی خلق کردند و ایثارگری ها و فداکاری های آنان هرگز فراموش نمی شود.

پاکاری با اشاره به نقش عظیم این قشر از جامعه در عرصه رویارویی مستقیم با دشمن بعثی، خاطرنشان کرد: مادران و همسران شهدا با اعزام رزمندگان به جبهه علاوه بر تحمل رنج فراغ و فقدان عزیزانشان، سختی تربیت و پرورش یادگاران شهدا را نیز بر عهده داشتند.

وی از همسران جانبازان به عنوان قهرمان یاد کرد و تاکید کرد: زنان ما در عزت و اقتدار امروز نظام جمهوری اسلامی سهیم هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان برگزاری نخستین کنگره ملی تجلیل از زنان شهید، جانباز و آزاده را از ویژه برنامه های (22 اسفند) روز بزرگداشت مقام شهدا دانست و  متذکر شد: امروز وظیفه داریم فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج و معارف دفاع مقدس را به آیندگان منتقل کنیم، زیرا بیش از هر زمان دیگری به این فرهنگ غنی نیازمند هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار