نبرد ارتش سوریه با داعش در صحرای شرقی حماه/ تداوم اقدامات شبه نظامیان «قسد» در حسکه

منابع سوری از ادامه نبرد ارتش سوریه با داعش در صحرای شرقی حماه به منظور نابودی تکفیری‌ها بازمانده و تداوم اقدامات شبه نظامیان وابسته به آمریکا در حسکه علیه ساکنان این استان در شمال سوریه خبر دادند.
کد خبر: ۴۴۶۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶ - 05March 2021

نبرد ارتش سوریه با داعش در صحرای شرقی حماه/ تداوم اقدامات شبه نظامیان «قسد» در حسکهبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، یک منبع نظامی سوری از ادامه عملیات ارتش سوریه علیه صحرای شرقی حماه و نیز صحرای میان استان‌های حمص و دیرالزور علیه داعش خبر داد.

این منبع به حملات هوایی جنگنده‌های سوری و روسی به مواضع داعش در مثلث حماه، حلب و الرقه اشاره کرد.

از سوی دیگر منابع سوری با اشاره به تداوم اقدامات شبه نظامیان «قسد» وابسته به آمریکا در حسکه از حمله آن‌ها به مرکز بذر در این استان خبر دادند و اعلام کردند: درحالی که آمریکا به تحریم اقتصادی سوریه روی آورده است شبه نظامیان قسد در راستای تشدید این محاصره از طریق در تنگنا قرار دادن دولت سوریه و شهروندان حرکت می‌کنند.

این منابع بیان کردند: شبه نظامیان قسد با محاصره غذایی سوری‌ها در حسکه که نیمی از تولید غلات سوریه را دارد، «سزار جدید» (اشاره به قانون ظالمانه سزار آمریکا علیه سوریه) را اعمال می‌کنند.

منابع مذکور اعلام کردند: میان روی کار آمدن دولت جدید درآمریکا به ریاست «جو بایدن» و میان اقدامات اخیر قسد ارتباط وجود دارد. این شبه نظامیان بر آسیاب‌های عمومی و مراکز تامین علوفه و تامین آرد و غلات حسکه مسلط شده‌اند و هم اکنون به دنبال چمبره انداختن بر موسسه تکثیر بذر هستند

این منابع افزودند: این با بحث انتخابات ریاست جمهوری در سوریه ارتباط دارند و اینکه این شبه نظامیان به دنبال تحقق رویای خود با این اقدامات ظالمانه هستند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار