مدیر ادبیات و هنری اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس قم:

استان قم سوژه‌های منحصر به فردی برای خلق داستان دفاع مقدس دارد

«وحید رسولی» گفت: استان قم سوژه‌های بکر و منحصر به فردی برای داستان نویسی نوقلمان در عرصه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دارد.
کد خبر: ۴۴۶۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۴ - 05March 2021

استان قم سوژه‌های منحصر به فردی برای خلق داستان دفاع مقدس دارد«وحید رسولی» مدیر ادبیات و هنری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قم، اظهار داشت: جشنواره ادبی یوسف فرصت مناسبی برای شناسایی نویسندگان نوقلم در سطح استان و کشور است و منجر به تولید آثار فاخر ادبی در سطح ملی خواهد شد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید یوسف ملک شامران، شهید داستان نویس دفاع مقدس که جشنواره ادبی یوسف از نام وی گرفته شده، افزود: این جشنواره ادبی با موضوع دفاع مقدس، مقاومت و بیداری اسلامی نهمین دوره خود را پشت سرگذاشت و امسال در بخش ملی، اثر نویسنده‌ای از قم در برگزیده‌ها درخشید که نشان دهنده ظرفیت بالای استان است.

رسولی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد اولویت قرار دادن بخش داستانی در حوزه دفاع مقدس و تولید رمان، ابراز کرد: در این حوزه جشنواره میتواند کمک شایانی به شناخت نوقلمان در سطح استان کند، زیرا با شناسایی آنان، روند انتشار کتاب در استان سرعت بیشتری پیدا می کند.

وی تصریح کرد: استان قم سوژه‌های منحصر به فردی هم در موضوع انقلاب اسلامی و هم در جریان دفاع مقدس دارد و لذا دست دوستان داستان نویس برای معرفی آن سوژه‌ها در قالب داستان‌های ناب، باز خواهد بود.

مدیر هنری و ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با اشاره به استقبال خوب داستان نویسان در استان قم از نهمین دوره جشنواره یوسف ابراز کرد: این جشنواره برای نویسندگان حوزه‌های مختلف ادبیات شناخته شده است و امیدواریم با عنایت ویژه مدیرکل محترم حفظ آثار دفاع مقدس استان شاهد خلق آثار شایسته تری برای دوره دهم باشیم.

وی یادآور شد: آثار برتر جشنواره نهم، هم در استان و هم در بخش ملی در قالب کتاب نهمین جشنواره ملی ادبی یوسف منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار