عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

مجلس یازدهم به دنبال لغو و بی اثر کردن تحریم‌ها است

سعادتی بیشه سری گفت: انقلابی ترین و قوی ترین دو تابلو افتخار مجلس یازدهم است که مسئولیت هایی برای مجلس امید و انتظار در سه موضوع عدالت،اقتصاد و معیشت، فرهنگ ایجاد کرده است.
کد خبر: ۴۴۶۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹ - 06March 2021

مجلس یازدهم به دنبال لغو و بی اثر کردن تحریم‌ها استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، مهدی سعادتی بیشه سری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‎وگویی با اشاره به شرایط کنونی ایران در منطقه اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی در مقطعی از تاریخ به برکت حضور امام (ره) شکل گرفت که صدای اسلام خواهی در تمام دنیا خاموش شده بود و کسی توان بر پا داشتن اسلام نداشت. کار بزرگ امام خمینی (ره) باعث احیا اسلام در تمام دنیا و احتزاز پرچم جبهه حق توسط ملت ایران با اهدای خون ۲۳ هزار شهید به پای این نظام الهی شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: برپایی جمهوری اسلامی معادلات نظام سلطه را به سرکردگی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها تغییر داد؛ این موضوع را می‌توان در دهه‌های اخیر به خصوص در بحث مبارزه با داعش به فرماندهی سیدالشهدا جبهه مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی دید.

سعادتی بیشه سر تصریح کرد: این جبهه دائم در حال جنگ است و از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکایی‌ها از موضوع تحریم‌ها گرفته تا فشار‌های مختلف، کودتا، هشت دفاع مقدس، بحث گروهک ها، جبهه‌های امنیتی، دفاعی، نظامی و بعد از آن تهاجم فرهنگی با کشورمان درگیر بودند.

وی تاکید کرد: برجام فرصتی بود تا مخالفان واقعیت‌ها و خارجی‌ها حقانیت ملت ایران را ببیند، اما علیرغم تمام توصیه‌ها مقام معظم رهبری ۱+۵ شکل می‌گیرد و آمریکا ضمن خروج ظالمانه از توافق هسته‌ای با ایران تحریم‌ها را علیه کشورمان تشدید می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: هر چه کشورمان در برجام امتیاز داد و به تعهداتش پایبند بود در عوض غربی‌ها از مواضع خود عقب نشینی نکردند.

وی عنوان کرد: ۱+۴ بعد خروج آمریکا از برجام اعلام کرد تا سقف ۱۵ میلیارد یورو قادر به تضمین برای بازگشت پول‌های فروش حاصل از نفت ایران است، اما مدتی بعد تحقق این موضوع را به مباحث موشکی و رها کردن جبهه مقاومت منوط کرد.

سعادتی بیشه سری اظهار کرد: در نهایت برجام نافرجام به مرحله‌ای رسید که نه در زندگی و معیشت مردم، نه در امور کشور گشایشی رخ داد و تحریم‌ها رفع نشد؛ شرایط به گونه‌ای رقم خورد که حل این مشکلات به مسائل خارج کشورگره زده شد.

وی ابراز کرد: این در حالی است که بار‌ها مقام معظم رهبری رهبری تاکید کردند که برای حل مشکلات کشور نباید نگاه به خارج داشت با این حال مذاکرات انجام شود، اما موضوع تولید داخلی، اقتصاد مقاومتی، جهش تولید در سال ۹۹ باید پیگیری شود.

عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان گفت: انقلابی‌ترین و قوی‌ترین دو تابلو افتخار مجلس یازدهم است که مسئولیت‌هایی برای مجلس امید و انتظار در سه موضوع عدالت، اقتصاد و معیشت، فرهنگ ایجاد کرده و همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند به دنبال لغو تحریم‌ها و بی اثر کردن آن‌ها هستیم.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار