شهید «محمد رضازاده»:

ادامه راه شهدا، خواست خداست

در بخشی از وصیت‌نامه شهید «محمد رضازاده» آمده است: ادامه راه شهدا، خواست خداست، باید راه آنان را ادامه داد، ادامه راه‌شان لبیک گفتن بر حسین زمان است.
کد خبر: ۴۴۶۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷ - 06March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، در چهلمین سالگرد دفاع مقدس وصیت‌نامه تعدادی از شهدای آذربایجان‌شرقی در هشت سال دفاع مقدس منتشر می‌شود.

وصیت‌نامه شهید «محمد رضازاده»:

بسم رب‌الشهدا والصدیقین

«ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیا عند ربهم یرزقون»

به نام پروردگار یکتا، با درود به آن مهتاب روشن بخش و با سلام بر لاله‌های زیبای گلستان اسلام.

وصیت خویش را آغاز می‌کنم:

پروردگارا، مرا ببخش از این بنده‌ای شایسته و بایسته نبودم و نتوانستم در این دنیای فانی حق بندگی‌ام را آن گونه که تو فرمودی ادا نمایم. در پی هوا و هوس‌ها رفتم و شیطان فریبم داد. ای خدای رحمان، از بخشندگی‌ات عطا کن. بدون بخشش و رحمتت ذلیل و درمانده‌ام. جواب شهدا را چگونه دهم تا بر من خرده نگیرند.

از چمن‌زار گل‌ها را چیدی، دوست داشتنی‌ها را چیدی بر معشوق‌شان رسیدند و از زندان گریختند و نجات الهی شامل حال‌شان شد.

ای مردم آیا می‌دانید برای چه هدفی آفریده شده‌اید؟! آیا می‌دانید که در این دنیا همه فانی‌اند و خانه ابدی ما کجاست؟! پس چیزی هم برای آخرت خود اندوخته کنید. بدانید که قیامت روزی است که خداوند در آن روز، برای رسیدن به حساب و جزای اعمال همه خلایق از گذشتگان و آیندگان، همه را گرد می‌آورد.

در حالی که آن‌ها ایستاده و خاضع‌اند، عرق مانند لجام اطراف دهان‌شان را فرا می‌گبرد و زلزله زمین را می‌لرزاند. پس نیکوترین و خوشحال‌ترین فرد کسی است که برای ثابت نگه داشتن قدمگاه‌اش مکانی تهیه نمایند و برای آسایش خود محل فراخی به دست بیاورد تا از سختی‌های آن‌جا و از اضظراب و نگرانی‌های آن روز رهایی یابد.

سعی کنید در صراط مستقیم حرکت کنید و رضایت خداوند را جلب کنید. بدانید هر عملی موجب رضایت خداوند باشد، صحیح است، حتی غذا خوردن‌تان. حق با آن پیر جماران است، دنباله‌روی آن باشید تا از رهنمودهای پیامبرگونه‌اش استفاده کنید؛ چرا که هدایتی است بر رهروان عشق از کربلا گرفته تا کربلای دیگر.

ادامه راه شهدا، خواست خداست، باید راه آنان را ادامه داد، ادامه راه‌شان لبیک گفتن بر حسین زمان است. ما می‌دانیم که اسلحه هر شهید ما 36 میلیون مشتری دارد و یقین که اسلحه‌ای از هر شهیدی بر زمین نخواهد ماند. جنگ را فراموش نکنید که مسئله اصلی جنگ است.

«کتب علیکم التقال و هو کره لکم و عسی ان تکرهوا شیئا و هو خیر لکم» این دنیا محل امتحان است و باید با نمره قبولی وارد خانه اصلی شد.

«و لنبلونکم بشی من الخوف والجوع و نقص من الاموال و الا نفس و الثمرات و بشر الصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالوا انالله و انا الیه راجعون»

امام را دعا کنید چون وجود ایشان نعمتی بیش از لیاقت ما است که خداوند رحمان عطا کرده است. کسی که از اسلام روی گردان است در تشییع جناره‌ام شرکت نکند. مرا نزد شهدا و با لباس‌های رزمی‌مان که کفن‌مان نیز است، دفن کنید.

در صورتی که حقوقی برایم تعلق گیرد، مبلغ 5000 ریال از آن را ماهانه به حساب سپاه و جبهه و جنگ بریزید. بقیه را پدرم وکیل است و بعد از او مادرم. کتاب‌هایم را به کتابخانه دبیرستان دکتر بهشتی آذرشهر اهدا می‌کنم. از مالی که برایم مانده که چیز زیادی نیست و اندکی وسایل خانه است، یک ماه روزه و یک ماه و نیم نماز برایم بگیرید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها