امام جمعه مازندران در دیدار رئیس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس:

باید در حفظ و نشر آثار دفاع مقدس به حضرت زینب (س) اقتدا کنیم

رئیس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سفر به استان مازندران با امام جمعه مازندران و تنی چند از علمای این استان دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۴۴۶۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶ - 06March 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «حمیدرضا محمدیاری» رئیس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با آیت‌الله «محمدباقر محمدی‌ لائینی» نماینده ولی فقیه و امام جمعه مازندران دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت‌الله محمدی لائینی در این دیدار اظهار داشت: شهدا اماناتی در دست ما هستند که جایگاهشان محفوظ است، اما آثارشان امانت خیلی مهم‌تری است که حفظ و نشر آن‌ها تلاشی زینبی می‌طلبد.

دیدار رئیس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس با امام جمعه «نکا» + تصاویر

امام جمعه مازندران افزود: مسئولیت حضرت زینب سلام الله علیها هم همین بود که آثار شهدا را حفظ کند و نشر دهد. امروز هم ما وظیفه داریم آثار شهدا را حفظ کنیم و نشر دهیم و با زبان‌های گوناگون مثل هنر، شعر، نظم، نثر، زبان تئاتر و فیلم و قصه‌گویی این آثار را نشر دهیم. در حقیقت، این حق بشریت است، حق یک فرد نیست، حق خانواده شهید هم نیست، حق بشریت هست که این‌ها نشر داده شود.

محمدی لائینی خاطرنشان کرد: آننقدر یافته‌های زیبایی در آثار این بزرگواران از شهدا گرفته تا همه ایثارگران، وجود دارد که واقعا هر کدامشان می‌تواند موضوع تبلیغی خوب و سازنده‌ای باشد؛ مثلا وقتی خاطرات برخی ایثارگران را می‌خوانیم، می‌بینیم چه شکنجه‌ها و چه زجر‌هایی دیدند و ایستادند و استقامت کردند و عزت جمهوری اسلامی را حفظ کردند که این مطالب را مردم نمی‌دانند لذا این‌ها باید بیان شوند.

دیدار رئیس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس با امام جمعه «نکا» + تصاویر

وی تصریح کرد: من حتی به برخی از مسئولین بنیاد شهید پیشنهاد کردم خاطراتی که اُسرا در زندان‌های بعثی نوشتند را به زبان عربی ترجمه کنید و بدست عراقی‌ها برسانید تا مردم عراق آگاه شوند و همچنین خاطرات عربی اُسرای عراقی را به فارسی ترجمه کنید، که اسرای عراقی در ایران از چه تکریمی برخوردار بودند در حالی‌که اسرای ما در عراق چه شکنجه‌هایی دیدند. مقصود این که بچه‌های ما چه شهدا چه سایر ایثارگران خیلی افتخار آفریدند. این‌ها خیلی با عُرضه بودند که توانستند این افتخار را بیافرینند و ما خیلی باید عُرضه داشته باشیم تا بتوانیم کاشته‌های آنان را درو کنیم و محصولات آنان را بگیریم و استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه ابراز داشت: خوشبختانه بزرگوارانی مثل شما دغدغه دارند، در فکر این باشیم این مطالب را جمع آوری کنیم؛ خیلی از پدر و مادر‌های شهدا اکنون در بین ما نیستند. ما خاطرات آن‌ها را حتی الامکان جمع‌آوری کنیم. با خانواده‌ها و همسران و فرزندان شهدا و آزادگان و جانبازانی که هستند و یا رفیق شهید بودند، مصاحبه کنیم که هر کدام از این مطالب فیلمی خواهد شد؛ که اگر همین دست مطالب را دست‌ هالیوود بدهند از کاه، کوه درست می‌کنند، حالا ما کوه را داریم و خیلی نمی‌توانیم روی آن مانور دهیم.

دیدار رئیس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس با امام جمعه «نکا» + تصاویر

به گزارش دفاع‌پرس، رئیس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس همچنین با حجت الاسلام والمسلمین تسخیری مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان مازندران و حجت‌الاسلام والمسلمین روشن، مدیر صیانت شرعی حوزه‌های علمیه استان مازندران در اداره کل این استان نیز دیدار کرد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها