رام‌الله:

دادگاه‌های اسرائیل ابزار مشروعیت‌بخشی به جنایات آن است

وزارت خارجه فلسطین با تأکید بر لزوم اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی مربوط به حمایت از ملت این کشور، دادگاه‌های رژیم صهیونیستی را ابزار مشروعیت‌بخشی به جنایات این رژیم دانست.
کد خبر: ۴۴۶۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰ - 06March 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با انتشار بیانیه‌ای از سازمان ملل و شورای امنیت خواست که سیستم حمایت بین‌المللی از ملت فلسطین را فعال کنند.

خبرگزاری «صفا» به نقل از این نهاد فلسطینی گزارش داد، شورای امنیت و سازمان ملل همچنین اقدامات و تدابیر لازم را برای اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی مربوط به حمایت از ملت فلسطین به ویژه قطعنامه ۲۳۳۴ انجام دهد.

رام الله تأکید کرد، دادگاه‌های صهیونیستی و دستگاه قضا در این رژیم، بخش لاینفک سیستم اشغالگری و یکی از ابزار‌های مهم آن در مشروعیت بخشی به جنایات این رژیم است.

این نهاد فلسطینی تصریح کرد، دادگاه‌ها و دستگاه قضا صهیونیستی، راه را برای فرار جنایتکاران از مجازات هموار می‌کند و این مسئله بر قضات دیوان کیفری بین الملل پوشیده نیست.

رام الله خاطر نشان کرد، دادگاه رژیم صهیونیستی فقط در دو روز پیش، دستور تخلیه منزل سه خانواده در قدس اشغالی و اجرای مجوز راه اندازی آسانسو برای صهیونیست‌ها در حرم ابراهیمی را صادر کرد.

وزارت خارجه فلسطین ضمن انتقاد مجدد از آواره کردن مردم این کشور توسط صهیونیست‌ها و اشغال اراضی آنان، تأکید کرد، این اقدامات، نوعی جنگ علیه موجودیت فلسطین است تا صهیونیست‌ها بتوانند این مناطق را اشغال و آن را اسرائیلی کنند.

این نهاد فلسطینی در پایان خاطر نشان کرد، بازداشت، تیراندازی، اعدام، تخریب منازل و اخطار تخریب، هگی واژه‌ها و مفاهیمی هستند که وضعیت تأسف‌بار اشغالگرانه‌ای را ترسیم می‌کند که هیچ ارتباطی به اصول حقوق بشر ندارد، بلکه آن را نقض می‌کند و به سطح جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت می‌رسد.

انتهای پیام/ ۱۱۷

نظر شما
پربیننده ها