فرمانده تیپ ۸۲ سپاه صاحب الامر (عج) قزوین:

عملیات خیبر از نظر استراتژی دستاوردهای مهمی به همراه داشت

سرهنگ «مهرداد افروزی» گفت: عملیات خیبر یکی از مهمترین عملیات‌های جنگ ۸ ساله بود که از نظر استراتژی دستاوردهای مهمی به همراه داشت.
کد خبر: ۴۴۶۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵ - 06March 2021

به گزارش دفاع‌پرس در قزوین، سرهنگ «مهرداد افروزی» فرمانده تیپ ۸۲ سپاه صاحب الامر(عج) قزوین در اختتامیه بزرگداشت شهدای عملیات خیبر اظهار داشت: عملیات خیبر یکی از مهمترین عملیات‌های جنگ ۸ ساله بود که از نظر استراتژی دستاوردهای مهمی به همراه داشت.

وی افزود: عملیات خیبر عملیات تهاجمی - نظامی نیروهای مسلح ایران در خلال جنگ ایران و عراق بود که به‌صورت مشترک توسط سپاه پاسداران (در منطقه هورالعظیم) و نیروی زمینی ارتش (در منطقه زید) و نیز با پشتیبانی هوانیروز ارتش و نیروی هوایی ارتش، اجرا شد.

افروزی با اشاره به اجرای این عملیات عنوان کرد: عملیات خیبر طی ۲۰ روز نبرد خونین، نهایتا در ۲۲ اسفند ۱۳۶۲ با پیروزی رزمندگان ایرانی در جزیره مجنون به‌ پایان رسید. در این عملیات فرماندهان بزرگ سپاه پاسداران محمدابراهیم همت، حمید باکری و رضا حسن‌پور به شهادت رسیدند و این عملیات بزرگ، بخشی از تهاجم نیروهای مسلح ایران در جریان نبرد نیزارها محسوب می‌شود.

وی با اشاره به مهمترین عوامل پیروزی جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی افزود: عواملی همچون رهبری و مدیریت حضرت امام خمینی (ره) در هشت سال دفاع مقدس، پشتیبانی مردم از دفاع مقدس، ابتکارات و خلاقیت ها، وحدت و همبستگی ملی بخشی از عوامل پیروزی ایران در جنگ تحمیلی بود.

فرمانده تیپ ۸۲ سپاه صاحب الامر(عج) قزوین تصریح کرد: با آغاز جنگ بزرگترین نقطه قوت ایران وجود رهبری معنوی و فرزانه بود. امام خمینی تهدید بزرگ جنگ را تبدیل به فرصتی استثنایی برای بروز توانایی‌های ملت و آزمونی برای جهاد در راه خدا کرد و توانست با نفوذ عظیم خود، انگیزه بزرگی را در ایستادگی در برابر دشمن در بین بسیاری از مردم ایران بوجود آورد و توانست بلافاصله ابتکار سیاسی جنگ را در دست بگیرد و دولت عراق را در بن بست عملکرد خود قرار دهد.

این مسئول  با اشاره به پشتیبانی مردم از دفاع مقدس متذکر شد: در دوران 8 سال دفاع مقدس، ملت ایران ظرفیت روحی بالا و تحمیل فراوانی از خود نشان داد. میل به فداکاری و ایستادگی در بین مردم افزایش یافت، اقشار مختلف مردم پیوسته از نظام جمهوری اسلامی و سیاست‌های امام خمینی (ره) برای پیروز شدن در برابر دشمن حمایت می‌کردند، مشروعیت دفاع از اسلام، کشور و انقلاب اسلامی انگیزه قوی در مردم بوجود آورد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها