از سوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران؛

برنامه‌های هفته بزرگداشت شهدا در مازندران تشریح شد

از سوی «هدایت مظلومی» ویژه برنامه‌های هفته بزرگداشت شهدا در استان مازندران تشریح شد.
کد خبر: ۴۴۶۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸ - 06March 2021

به گزارش دفاع‌پرس از ساری، «هدایت مظلومی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران ظهر امروز در آئین غرس نهال در محوطه هتل کوثر شهرستان رامسر در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در سال ۵۸ به فرمان حضرت امام خمینی (ره) با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، خدمت‌رسانی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران تأسیس شد و این مناسبت در تقویم سال با تصویب شورای انقلاب فرهنگی به‌عنوان روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است.

مظلومی افزود: ۲۲ اسفند روز عزم ملی و همگانی در جهت احیا و زنده نگه داشتن یاد شهدا و پراکندن عطر بوی شهادت در فضای جامعه و روز حفظ ارزش‌های ایثار و شهادت و میثاق مجدد و عهد و پیمان با شهدا و آرمان‌های والای شهیدان عزیز است.

برنامه‌های هفته بزرگداشت شهدا در مازندران تشریح شد

وی با بیان اینکه روز شهید، روز بزرگداشت مقام شهید و شهادت است، گفت: شهدا با گذر از همه تعلقات دنیوی خود حجاب‌های ظلمانی و نورانی را درنوردیده و با بذل جان، مال، فرزند و همه چیز خود، شرافت، آزادی، استقلال، انسانیت، عزت نفس و کرامت انسانی و الهی را هـدیه کرده‌اند.

مظلومی رسالت بنیاد شهید را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و با بیان اینکه تمامی فعالیت‌های بنیاد باید پیوست فرهنگی داشته باشد به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه شهدا اشاره کرد و افزود: شهید متعلق به آحاد جامعه است و همه آحاد جامعه در قبال شهدا و ایثارگران وظیفه عینی دارند.

این مسئول اظهار داشت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید ادای دین به ایثارگران عزیز داشته باشیم و مهمترین آن طرح سپاس از جامعه معزز ایثارگری است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ تعداد ۳۰ هزار دیدار از ایثارگران استان در قالب طرح سپاس به صورت حضوری انجام گرفت، گفت: در سال ۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت خانواده‌های معظم شهدا تعداد ۵۰ هزار ارتباط تلفنی با این عزیزان صورت گرفت.

مظلومی خواستار همراهی مسئولین ادارات شهرستانی در این ایام در راستای تکریم از ایثارگران شد و در رابطه با اقدامات بنیاد شهید در سفر اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان گفت: در این راستا گام‌های موثری در زمینه تامین زمین برای ساخت مسکن ایثارگران، ایجاد اشتغال برای فرزندان شاهد و ایثارگر و رایزنی با دستگاه‌ها جهت رفع معضل بیکاری آنان برداشته شده است.

برنامه‌های هفته بزرگداشت شهدا در مازندران تشریح شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در خصوص برنامه‌های ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا گفت: به منظور تجدید میثاق با شهیدان گرانقدر، آئین عطر افشانی، غبارروبی و گلباران مزار شهدا با حضور کارکنان بنیاد شهید و مسئولین همراه با تعویض پرچم مزار شهدا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۲۲ شهرستان اجرا شد.

مظلومی اضافه کرد: همچنین به یاد ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان و نیز ۲۱ زن شهیده و ۴۳ بانوی جانباز در مرکز استان با حضور مسئولین استانی نهال غرس شد.

این مسئول با بیان اینکه دستگاه‌های برتر در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تجلیل می‌شوند، عنوان کرد: به همین مناسبت کنگره استانی «فرشتگان تاریخ‌ساز» (تجلیل از زنان شهیده و جانباز مونث استان) و همایش اسوه‌های صبر و استقامت (تجلیل از مادران و همسران شهدا) در ساری برگزار خواهد شد.

مظلومی دیدار با ایثارگران با هدف تجلیل و سپاسگزاری، ویزیت رایگان جامعه معزز ایثارگری و نامگذاری برخی از خیابانها، معابر و میادین شهری به نام شهدای زن را از دیگر برنامه‌های ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا دانست و اظهار داشت: مسابقه نقاشی با موضوع نماز و شهدا ویژه فرزندان همکاران، تولید مستند شهدای نماز و تجلیل از کارکنان نمونه انجام می‌شود.

برنامه‌های هفته بزرگداشت شهدا در مازندران تشریح شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران افزود: بر اساس هماهنگی صورت گرفته با دفتر نمایندگی، ولی فقیه، ائمه محترم جمعه شهرستان‌ها در خطبه‌های نماز جمعه بخشی از سخنان خود را به ۲۲ اسفند سالروز تأسیس بنیاد و روز بزرگداشت شهدا اختصاص می‌دهند.

مظلومی نواختن زنگ ایثار در مدارس، تهیه کلیپ روز بزرگداشت شهدا، نشست خبری، اطلاع رسانی و پوشش خبری برنامه‌های تأسیس بنیاد، ارسال یادداشت و گزارش به رسانه‌ها، نصب بنر، ارسال پیامک، پاسخگویی در محل میز خدمت به ایثارگران و... را از برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران عنوان کرد.

گفتنی است، دیدار از یک خانواده شهید، دو جانباز، نشست با کارکنان از دیگر برنامه‌های مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران در شهرستان رامسر بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار