تحرکات انقلابیون بحرین در دهمین سالگرد مداخله نظامی عربستان

گروه‌های انقلابی بحرین در همین سالگرد مداخله نظامی عربستان و امارات برای سرکوب خیزش مردمی این کشور از شعار واحد خود رونمایی کردند.
کد خبر: ۴۴۶۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲ - 06March 2021

تحرکات انقلابیون بحرین در دهمین سالگرد مداخله نظامی عربستانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نیرو‌های انقلابی بحرین از شعار واحد خود به مناسبت دهمین سالگرد مداخله نظامی عربستان در بحرین در ۱۴ مارس ۲۰۱۱ (۲۳ اسفند ۱۳۹۰) رونمایی کرد.

گروه‌های انقلابی بحرین ویدئوی کوتاهی را در صفحات کاربری توییتر منتشر کردند که در آن تصویری از نماد میدان لؤلؤ (سمبل قیام مردمی بحرین که توسط آل خلیفه تخریب شد) نشان داده و زیر آن نوشته شده است: «شعب السیاده» یعنی ملت استقلال و حاکمیت.

مجسمه مروارید در میدان لؤلؤ که محل برپایی تجمعات در آغاز خیزش مردمی این کشور بود در ۱۸ مارس ۲۰۱۱ توسط ماموران رژیم آل خلیفه بحرین برای سرکوب این اعتراضات مردمی تخریب شد.

مداخله نظامی عربستان سعودی و امارات در بحرین با هدف سرکوب خیزش و قیام مردمی بحرین انجام شد و درنتیجه آن ۱۲۰۰ نیروی پیاده و چند صد خودروی زرهی از عربستان سعودی و امارات به بحرین فرستاده شد و درخواست انقلابیون بحرین از جامعه جهانی برای برخورد با این مداخله غیرقانونی نظامی عربستان سعودی بی جواب ماند.

هدف از مداخله نظامی عربستان و امارات در بحرین، سرکوب جنبش مردمی این کشوربود که علیه استبداد نظام حاکم آغاز شد و منجر به شهادت شماری از معترضان شد گردید. با وجود این که رژیم آل خلیفه ادعا می‌کرد که این نظامیان برای حمایت از تاسیسات و نهاد‌های دولتی و چاه‌های نفتی این کشور وارد شدند؛ اما اسناد آشکار حضور این نظامیان در سرکوب اعتراضات مردمی گواه ادعای دروغین مقامات منامه بود.

انقلاب بحرین از ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ و همزمان با انقلاب در برخی کشور‌های عربی دیگر آغاز شد و تاکنون ادامه دارد. در این سال‌ها ده‌ها نفر کشته و صد‌ها تن دیگر نیز زخمی و هزاران نفر از جمله رهبران انقلاب روانه زندان شده‌اند.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها