وزیر دفاع:

نابودی تل‌آویو و حیفا در صورت خطای صهیونیست‌ها/ جبهه مقاومت تجلی قدرت ایران است

امیر حاتمی جبهه مقاومت را از وجوه قدرت جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: صهیونیست‌ها می‌دانند که اگر غلط اضافه کنند، با اشاره فرمانده معظم کل قوا، تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم.
کد خبر: ۴۴۶۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶ - 07March 2021

گروه‌های مقاومت اسلامی تجلی قدرت ایران در منطقه استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در سیزدهمین جشنواره حضرت علی اکبر (ع) جوان سرباز وزارت دفاع که صبح امروز (یکشنبه) در مرکز همایش امام علی (ع) شهرک امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به ابعاد مختلف قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: جلسه امروز ما جلسه قدرت است؛ همان موضوعی که اگر در دنیای امروزی که زورمداران بر آن حاکم هستند، کشوری از آن برخوردار نباشد، در عرصه بین‌المللی زبون و ناتوان خواهد بود؛ چراکه کشور‌های استکباری جز زبان قدرت نمی‌فهمند.

وی با بیان اینکه قدرت ابعاد و مؤلفه‌های مختلفی دارد، افزود: به لطف الهی، امروز جمهوری اسلامی ایران از همه ابعاد قدرت برخوردار است و از آن در حفظ امنیت و ثبات و دفاع از کشور استفاده می‌کند.

وزیر دفاع ادامه داد: از وجوه مختلف قدرت ما امروز محور مقاومت و قدرت منطقه‌ای ما است و از میوه‌های شیرین آن، گروه‌های مقاومتی است که در عراق، یمن، سوریه و لبنان برای آزادی خودشان شکل گرفته و تلاش می‌کنند؛ این بخشی از قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه است که امروز رژیم صهیونیستی در مواجهه با آن قرار گرفته است.

امیر حاتمی گفت: رژیم صهیونیستی تا سال ۱۳۵۷ و زمان پیروزی انقلاب اسلامی، با آرزوی واهی نیل تا فرات هر روز بیشتر ظلم می‌کرد و سرزمین‌های خود را توسعه می‌داد؛ اما از لحظه پیروزی انقلاب اسلامی، همه توسعه‌های او متوقف شد و نه‌تنها توسعه سرزمینی صهیونیست‌ها متوقف شد و هیچ‌کس این رژیم را در منطقه نمی‌خواهد، بلکه همه ملت‌های منطقه از این رژیم متنفر هستند؛ البته صهیونیست‌ها خودشان بهتر این موضوع را می‌دانند و به همین دلیل مجبور شده‌اند دور سرزمین‌های اشغالی دیوار بکشند.

وی با اشاره به تهدیدات اخیر سران رژیم صهیونیستی علیه ایران عنوان کرد: گاهی اوقات سران این رژیم از سر استیصال، ادعا‌های واهی را مطرح و بزرگتر از دهانشان صحبت می‌کنند و جمهوری اسلامی و ایران بزرگ را به زعم خودشان تهدید می‌کنند؛ روشن است که این سخنان از سر استیصال است.

وزیر دفاع افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوا در همان سال‌هایی که آن‌ها همین غلط‌های زیادی را می‌کردند، فرمودند «رژیم صهیونیستی دشمن اصلی ما نیست؛ آن‌ها حتی در اندازه جمهوری اسلامی ایران نیستند و می‌دانند و اگر نمی‌دانند، بدانند که اگر غلط زیادی از آن‌ها سر بزند، تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم»؛ این امر فرمانده معظم کل قوا تبدیل به طرح شده است و فرمان ایشان اجرا خواهد شد؛ لذا من به صهیونیست‌ها توصیه و تأکید می‌کنم که حتی در قالب گفتار هم این غلط‌های زیادی را نکنند.

امیر حاتمی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت نیروی انسانی در موفقیت سازمان اشاره و خاطرنشان کرد: جوانان ما با حضور مؤثر خود در دفاع مقدس توانستند با رشادت و روحیه جهادی، عزت و افتخار را برای کشور ما به ارمغان بیاورند و نگذارند وجبی از خاک کشور در تصرف دشمن قرار گیرد.

وی دوران سربازی را دورانی بسیار مقدس دانست و گفت: جوانان ما باید با الگوپذیری از بصیرت و شجاعت حضرت علی اکبر (ع)، خود را آماده کنند؛ همان‌گونه که شهدای ما با الگوپذیری از حضرت علی اکبر (ع) به همه ثابت کردند که این الگوی ارزشمند دست‌یافتنی است.

وزیر دفاع بیان کرد: شهدای ما با الگوپذیری از حضرت علی اکبر (ع) عاقبت‌به‌خیر شدند و ما نیز باید از این شهدا الگو گرفته و در مسیر آن‌ها حرکت کنیم.

امیر حاتمی گذراندن دوران سربازی را برای همه ضروری برشمرد و گفت: اصل سربازی امر بسیار مقدسی است و اگرچه باید تلاش کرد تا کمی‌ها و کاستی‌های این دوره مرتفع شود، اما کسی حق ندارد این دوره را زیر سوال ببرد. همه کشور‌ها دوران سربازی را به شکل‌های مختلف دارند و دوره مقدس سربازی، دوران بسیار با ارزشی برای جوانان است.

وی اظهار داشت: سربازان جوان قدر این دوران را بدانند و البته قدردان زحمات پدر و مادر خویش باشند و بدانند که دعای پدر و مادر در حق‌شان مستجاب می‌شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ایران را مهد تمدن اسلامی دانست و عنوان کرد: ایران مهد امنیت و افتخار است و این موقعیت با تلاش سربازان به دست آمده است.

در پایان این مراسم از سربازان نمونه نیرو‌های مسلح کشور قدردانی شد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار