سردار کارگر در مراسم تجلیل از برگزیدگان تشکل‌های مردم‌نهاد دفاع مقدس و مقاومت:

«دفاع مقدس» گنجینه تمام ارزش‌های انقلاب اسلامی است/ هیچ نظامی به اندازه ایران آزادی ندارد

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: «مکتب سلیمانی» از «مکتب دفاع مقدس» نشأت گرفته و «مکتب دفاع مقدس» نیز از «مکتب انقلاب اسلامی» نشأت گرفته است؛ بنابراین اگر بخواهیم ارزش‌های انقلاب اسلامی را در یک جا ببینیم، آن تابلوی عظیم، دفاع مقدس است.
کد خبر: ۴۴۶۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷ - 07March 2021

«دفاع مقدس» گنجینه تمام ارزش‌های انقلاب اسلامی است/ هیچ نظامی در دنیا به آزادی نظام جمهوری اسلامی ایران نیستبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، امروز (یکشنبه) در اولین جشنواره ملی تجلیل از برگزیدگان برتر تشکل‌های مردم‌نهاد دفاع مقدس و مقاومت که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با بیان اینکه دفاع مقدس مردمی بود، اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس صحنه‌ای از حضور اقشار، احزاب، قومیت‌ها و ادیان مختلف در صحنه بود و زمانی که مردم وارد دفاع مقدس شدند، ما در جنگ تحمیلی به پیروزی رسیدیم.

وی با بیان اینکه مادامی که مردم از نظام جمهوری اسلامی ایران پشتیبانی می‌کنند، این نظام پابرجاست و قدرت اصلی نظام جمهوری اسلامی، مردم هستند، افزود: دفاع مقدس به ما آموخت که باید روی پای خود بایستیم و اگر روی پای خود نایستیم کسی به ما کمک نمی‌کند.

سردار کارگر ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در تهدید و تحریم بوده و هست؛ اما از تمام این آزمون‌ها سربلند بیرون آمده که این موفقیت را مدیون رهنمود‌های امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) هستیم.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس برای ما یک مکتب را به ارمغان آورد، تصریح کرد: «مکتب سلیمانی» از «مکتب دفاع مقدس» نشأت گرفته و «مکتب دفاع مقدس» نیز از «مکتب انقلاب اسلامی» نشأت گرفته است؛ بنابراین اگر بخواهیم ارزش‌های انقلاب اسلامی را در یک جا ببینیم، آن تابلوی عظیم، دفاع مقدس است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به سخنان سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: حاج قاسم در سخنان خود گفته است که اگر بخواهیم همه ارزش‌ها بعد از شهادت حضرت علی (ع) تا امروز را در یک‌جا ببینیم، آن دفاع مقدس است و آن جامعه آخرالزمانی و امام زمانی را در دفاع مقدس می‌توانیم ببینیم. این شهید والامقام همچنین درباره مقاومت نیز فرموده‌اند که دفاع مقدس قله و مقاومت دامنه آن است.

وی با بیان اینکه در دفاع مقدس نقش اصلی را مردم ایفا کرده و همواره مردم هستند که همه ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران را مستقیم یا با واسطه تعیین می‌کنند، تأکید کرد: هیچ نظامی در دنیا به آزادی نظام جمهوری اسلامی ایران نیست. ما در ۴۰ سال گذشته، نزدیک به ۴۰ انتخابات آزاد داشته‌ایم و وقتی جناح‌های مختلف بر سر کار می‌آیند، نشانه آزادی در جمهوری اسلامی ایران است؛ این درحالی است که دشمنان ما در کشور‌های خود به صورت دیکتاتوری عمل کرده، اما ظاهر آن را نقاشی می‌کنند و به‌گونه‌ای دیگر جلوه می‌دهند.

سردار کارگر با بیان اینکه ظالمانه‌ترین تحریم‌های دنیا در تاریخ، علیه جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است؛ اما مردم ما همواره ایستادگی و مقاومت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در نظرسنجی‌ها وقتی از مردم سوال می‌شود که پای ارزش‌ها و دستاوردهای‌مان بایستیم یا با دشمن مذاکره کنیم، مردم همواره گفته‌اند که ما باید پای ارزش‌ها و دستاورد‌های نظام ایستادگی کنیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه ما باید امروز به جوانان بگوییم که در ابتدای شروع جنگ تحمیلی، حتی قادر به تولید «سیم‌خاردار» نبودیم، تصریح کرد: کشور ما پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، یکی از پایگاه‌های استکبار جهانی بوده و از آن به‌عنوان «ژاندارم منطقه» نام برده می‌شد و ما قادر نبودیم هیچ‌ کدام از سلاح‌ها و صنعت‌مان را خودمان تعمیر کنیم، حتما باید قطعات به خارج از کشور می‌رفت و یا مستشاران به کشورمان می‌آمدند و این کار را انجام می‌دادند؛ اما امروز به حول و قوه الهی، جمهوری اسلامی ایران در همه ابعاد علمی پیشرفت کرده و تمام تلاش استکبار جهانی این است که جلوی پیشرفت علمی کشورمان را بگیرد.

وی ادامه داد: در مسئله انرژی هسته‌ای، دشمنان انقلاب اسلامی، خودشان هم می‌دانند که هیچ موقع ما به‌دنبال سلاح هسته‌ای نبوده‌ایم و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند، ما بر مبنای اصول مذهبی و دینی خود، نخواسته‌ایم به سلاح هسته‌ای دست پیدا کنیم وگرنه اگر می‌خواستیم به سلاح هسته‌ای دست پیدا کنیم، دشمنان هیچ غلطی نمی‌توانستند بکنند.

سردار کارگر با تأکید بر اینکه کشور به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای نیاز دارد، گفت: نسل‌های آینده در این‌باره از ما سوال خواهند کرد و اگر ما در زمینه دستیابی به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای درست عمل کنیم، آن‌ها شاکر خواهند بود؛ چرا که انرژی هسته‌ای نه فقط در تولید برق، بلکه در همه علوم، نظیر داروسازی، کشاورزی و... کاربرد دارد و دنیا می‌خواهد که امروز ما در این زمینه پیشرفت نکنیم تا در آینده محتاج آن‌ها باشیم.

وی پیشرفت‌های علمی امروز را دستاورد دفاع مقدس دانست و تأکید کرد: دفاع مقدس را ما باید خارج از مسائل جناحی، قومیتی و یا تعصبات دیگر در نظر بگیریم؛ چراکه هویت دفاع مقدس جزو هویت مردم ما شده است؛ بنابراین باید عظمت آن را درک کرده و به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به عملکرد سازمان‌های مردم‌نهاد دفاع مقدس، گفت: براساس آمار، تعداد این سازمان‌ها ۴۵ درصد رشد داشته است و بیش از یک هزار و ۲۰۰ تشکل مردم‌نهاد دفاع مقدس در سراسر کشور تأسیس شده که این کار بزرگی است.

وی افزود: مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سراسر کشور هیچ دخالتی در کار این موسسات مردم‌نهاد ندارند؛ بلکه نقش آن‌ها، نقش نظارتی و حمایتی است؛ ولی این موسسات باید بدانند که نقش مهمی در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل فعلی دارند.

سردار کارگر با اشاره به اقدامات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ساخت موزه‌های دفاع مقدس در سراسر کشور، تصریح کرد: امروز ۲۴ موزه دفاع مقدس در سراسر کشور راه‌اندازی و یا فاز‌های اول و دوم آن‌ها راه‌اندازی شده است و تا سال ۱۴۰۴ نیز عملیات ساخت ۳۶ موزه دفاع مقدس و یک موزه استکبارستیزی صحرای طبس کامل خواهد شد.

وی با اشاره به روند احداث موزه دفاع مقدس استان خراسان رضوی نیز گفت: موزه دفاع مقدس استان خراسان رضوی که در مشهد است، یک موزه ملی خواهد بود و ان‌شاءالله در پی آن هستیم از میان ۲۵ تا ۳۰ میلیون زائری که سالیانه به مشهد مقدس می‌روند، یک پنجم یا یک ششم آن‌ها، از این موزه بازدید کنند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تأکید بر اینکه موزه‌های دفاع مقدس باید پاتوق پیشکسوتان دفاع مقدس باشند، گفت: در این موزه‌ها باید پیشکسوتان دفاع مقدس از آن دوران بگویند و جوانان و نوجوانان گوش کنند و سوال کنند و آن‌ها پاسخ دهند، در این صورت «انحراف» و «تحریف» در زمینه دفاع مقدس وجود نخواهد داشت.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سراسر کشور باید، سازمان‌های مردم‌نهاد دفاع مقدس را توجیه کرده و منابع را در اختیار آن‌ها قرار داده و عملکرد این موسسات را مورد ارزیابی قرار دهند؛ چرا که موسسه‌های مردم‌نهاد دفاع مقدس باید در حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مشارکت داشته باشند.

وی افزود: موسسات مردم‌نهاد دفاع مقدس که عملکرد آن‌ها قوی است باید تشویق شوند و موسساتی که ضعیف عمل می‌کنند نیز باید حمایت شده و موسساتی هم که صرفا یک اسمی از آن‌ها باقی است و فعالیتی ندارند، باید کنار بروند.

سردار کارگر تأکید کرد: موسسات مردم‌نهاد دفاع مقدس نباید در مسائل جناحی دخالت کنند؛ چرا که شأن دفاع مقدس، شأن امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای (مد ظله‌العالی) است؛ بنابراین نباید دفاع مقدس با این عظمت را خرج مسائل جناحی و انتخاباتی کنیم که این ظلم به شهدا، ایثارگران و خانواده‌های معظم شهداست.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار