همزمان با برگزاری جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت صورت گرفت

دیدار مدیر کل حفظ آثار قم با بانوی رزمنده و خانواده شهیده شاخص سال 94

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم به منظور تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران، با بانوی رزمنده و جانباز دفاع مقدس و همچنین خانواده معظم شهیده طیبه واعظی شهیده شاخص سال 94 دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۴۴۶۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲ - 14April 2015

دیدار مدیر کل حفظ آثار قم با بانوی رزمنده و خانواده شهیده شاخص سال 94

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس از قم، در دیدار احمد حسینی با خانم زهرا الماسیان بانوی رزمنده و جانباز 40 درصد دوران دفاع مقدس، وی طی سخنانی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس همه آحاد ملت نقش آفرینی کردند، نقش مادران و زنان قهرمان را در این زمینه تحسین برانگیز و اثرگذار دانست.

الماسیان از معدود بانوانی بود که در سال 1360 در قالب گروه های مردمی به دفاع از خرمشهر پرداخت و به عنوان امدادگر پا به پای رزمندگان اسلام پیش رفت و در این راه، بارها مجروح شد و نهایتا به افتخار جانبازی نائل آمد.

در دیدار با خانواده معظم شهیده طیبه واعظی دهنوی، شهیده شاخص سال 94، زهرا واعظی خواهر وی روایتی از شرح مبارزات وی به همراه همسرش بر علیه دوران ستمشاهی بازگو نمود.

شهیده طیبه واعظی دهنوی متولد یکی از روستاهای اطراف اصفهان و ساکن در قم بودند که در دوران مبارزات بر علیه رژیم طاغوت از قم به تبریز نقل مکان کرده و در آن شهر مخفیانه سکنی می گزینند. نهایتا ساواک وی و همسرش را دستگیر و در زیر سخت ترین شکنجه ها به شهادت می رساند.

پیکر مطهر شهیده واعظی به همراه برادرش مرتضی، همسرش جعفریان و همچنین همسر برادرش، فاطمه واعظی در سال 56 غریبانه در بهشت زهرا به خاک سپرده می شود.

گفتنی است در این دو دیدارکه همزمان با برگزاری جشنواره اسوه های صبر و مقاومت برگزار شد، سیده زهره دیبایی معاون نشر آثار ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار قم به همراه تعدادی از کارشناسان این اداره کل نیز حضور داشتند و کتاب "چادر خاکی" شرح زندگی زنان شهیده استان قم نیز اهدا شد.

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مصطفوی
|
-
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
0
0
با سلام و خسته نباشید خواستم بگم این بانوی بزرگوار 25 شهریور ماه 1359 جانباز میشن.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار