مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

توجه ویژه تشکل‌های مردم‎ نهاد دفاع مقدس به نشر ارزش‌ها ضروری است

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده گفت: تشکل‌های مردم نهاد فعال در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان باید امیدوارانه و با پشتکار و جدیت فعالیت‌های خود را دنبال کنند تا بتوانند در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس گام‌های مؤثری بردارند.
کد خبر: ۴۴۶۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶ - 07March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس، اختتامیه اولین جشنواره ملی تشکل‌های مردم‌نهاد دفاع مقدس با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، سردار «علی‌اکبر گرمه‌ای» رئیس بسیج پیشکسوتان سپاه امام رضا (ع)، «سیدمحمود قاسمی» مدیر پیشکسوتان جهاد و مقاومت و تشکل‌های مردم‌نهاد اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس و منتخبین استان همزمان با سراسر کشور به صورت ویدئوکنفرانس در مشهد برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم اظهار داشت: در سطح استان خراسان رضوی بیش از 1000 تشکل در حوزه نشر ارزش‌ها و تکریم شهادت فعالیت دارند که از آن جمله می‌توان به ستادهای مردمی یادواره‌های شهدا، هیئت امنای شهدای گمنام و دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس در سطح شهرستان‌ها اشاره کرد.

وی افزود: تشکل‌های مردم نهاد در اقصی نقاط استان با تنوع وسیع گسترش دارند و برگزاری جشنواره ملی تشکل‌های مردم‌نهاد دفاع مقدس این فرصت را فراهم می‌کند تا با بهره‌گیری از این ظرفیت‌های ایجاد شده در راستای پیگیری مأموریت‌های محوله در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس گام برداریم.

این مسئول در ادامه با اشاره به نقش مؤثر استان خراسان رضوی در دفاع مقدس خاطر نشان کرد: خراسان به برکت وجود حضرت رضا (ع) و برخورداری از مردم انقلابی و شهیدپرور همواره در عرصه‌های مختلف پیشتاز بوده است. در دوران دفاع مقدس اگر چه این خطه از ایران اسلامی در دورترین نقطه از جبهه‌های حق علیه باطل قرار داشت اما با تشکیل و سازماندهی یگان‌های رزمی، مهندسی و تخصصی نقش تعیین‌کننده‌ای در خلق این حماسه بی‌بدیل ایفا کرد.

وی در پایان گفت: تشکل‌های مردم نهاد فعال در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان باید امیدوارانه و با پشتکار و جدیت فعالیت‌های خود را دنبال کنند و تمام سعی و تلاش‌شان بر این باشد تا به تعداد تشکل‌های مردم نهاد دفاع مقدس استان بیفزایند تا در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس بتوانند گام‌های مؤثری بردارند.

در ابتدای این مراسم سیدمحمود قاسمی در سخنانی ابراز داشت: مفتخر هستیم که خراسان رضوی در جشنواره‌های فرهنگی و هنری در سطح ملی خوش درخشیده و این حضور فعالانه از افتخارات این استان به شمار می‌رود.

وی افزود: امیدواریم در سال 1400 با برگزاری نشست‌های تخصصی و ارتباط با تشکل‌های مردم نهاد بتوانیم بیش از گذشته از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد در راستای نشر ارزش‌های دفاع مقدس گام برداریم.   

در این مراسم، سردار یوسفعلی‌زاده از «سیدعلی کُرمی» مدیرعامل تشکل مردم نهاد «نسیم جبهه» به عنوان رتبه اول کشوری جشنواره ملی تشکل‌های مردم‌نهاد دفاع مقدس و همچنین «عباس آرانیان» مدیرعامل انجمن راویان فتح رضوی و «خدابخش دولت‌آبادی» مدیر حسینیه باقرالعلوم (ع) شهرستان سبزوار به عنوان رتبه برتر استانی تقدیر کرد.

همچنین در این مراسم از سوی سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به پاس تلاش‌های سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و سرهنگ دوم پاسدار «داریوش بهبودی» مدیر دفتر تشکل‌های مردم‌نهاد حفظ آثار دفاع مقدس استان در برگزاری این جشنواره با اهدای لوح، تقدیر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار