فرمانده سپاه کربلای مازندران:

مردم توجه به فراخوان‌های بی‌محتوای دشمنان نمی‌کنند/ رسانه‌ها کارشناسان اصلی حوزه عملیات روانی

سردار «سیاوش مسلمی» گفت: مردم همواره پای این انقلاب و نظام بودند و توجه به فراخوان‌های بی‌محتوا و با هدف براندازی نظام از سوی دشمنان نمی‌کنند.
کد خبر: ۴۴۶۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲ - 07March 2021

مردم توجه به فراخوان‌های بی‌محتوای دشمنان نمی‌کنند/ رسانه‌ها کارشناسان اصلی حوزه عملیات روانیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «سیاوش مسلمی» فرمانده سپاه کربلای مازندران پیش از ظهر امروز در آئین اختتامیه دومین جشنواره تولیدات رسانه‌ای «ابوذر» که در سالن سینما کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، با بیان اینکه خبرنگاران افسران مدافع انقلاب اسلامی در پیشانی رسانه‌ای نظام مقدس جمهوری اسلامی حضور موثر و کارآمدی دارند، اظهار داشت: این مراسم بهانه‌ای برای تجلیل از زحمات اصحاب رسانه است که بی‌ادعا در عرصه‌های مختلف و در پیچیده‌ترین جنگ رسانه‌ای دشمن به عنوان افسران و پیشتازان مقابله با جنگ رسانه‌ای در حال فعالیت هستند.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه جشنواره رسانه‌ای ابوذر یک اقدام بسیار خوب و پسندیده‌ای است که برای دومین بار در استان مازندران برگزار شد، گفت: بیس و پایه این جشنواره‌ها مبتنی بر رسانه است و یکی از مهمترین وبزرگترین مولفه‌های قدرت ملی هر کشور به واسطه داشتن رسانه‌های بسیار تاثیرگذار است.

این مسئول ادامه داد: امروز دشمن به واسطه هزینه‌های بسیار هنگفت و خسارت‌های بسیار سنگین در حوزه اقتصادی و برخی از مزیت‌ها و شرایط حاضر بر زیست بوم جهانی تمایلی بر براه انداختن جنگ سخت ندارد.

وی با بیان اینکه امروز جنگ شناختی با تأکید مقام معظم رهبری و اذعان کارشناسان با هدف تغییر اعتقادها، باور‌ها و نظام ادراکات و برداشت‌های جامعه و خاصتا نخبگان یک کشور براه انداخته شد، افزود: دشمن در بستر فضای مجازی و در بزرگراه‌های اطلاعاتی با بهره‌گیری از رسانه‌های نوین در ابعاد عمومی، سیستمی، فردی و اجتماعی دشمن در حال برنامه‌ریزی است.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه به عقیده برخی، دسترسی بیشتر و سریعتر به اطلاعات به اشکال گوناگون به حل مشکلات کمک می‌کند، اما به باور کارشناسان حوزه تربیتی یک باور اشتباهی است، افزود: استفاده روزافزون از فضای تکنولوژی‌های نوین سبب شده تا انسان‌ها بیشتر از یکدیگر فاصله بگیرند و ابزار‌های مجازی را جایگزین کنند.

وی با عنوان اینکه کاهش ارتباط کلامی و وابستگی به ابزار‌های نوین خاصتا فضای مجازی باعث جدایی عاطفه‌ها شد، ادامه داد: در حوزه جدایی عاطفی بیشتر از طلاق خانوادگی در معرض هستیم و در خانواده‌ها شاهد آن هستیم و یکی از ابزار‌های طلاق عاطفی ابزار رسانه و فضای مجازی است.

فرمانده سپاه کربلا جنگ شناختی را به معنای هدف قرار دادن قوه شناخت عموم مردم و نخبگان جامعه با هدف تغییر ارزش‌ها، باورها، نگرش‌ها و رفتار‌ها از طریق مدیریت ادراک و برداشت دانست و گفت: مهمترین و دلهره‌آورترین قسمت جنگ تلفات انسانی و در جنگ شناختی علاوه بر اینکه یک نفر از جبهه خودی از دست می‌دهیم یک نفر با عملکرد خیلی بهتر از گذشته به جبهه دشمن اضافه می‌شود.

سردار مسلمی ادامه داد: در جنگ شناختی دشمن با بهره‌گیری از همه ابزار‌های مختلف و تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته با شگرد‌های مختلف و با شیوه‌های مختلف همچون اعتمادزدایی، اعتبارزدایی، مشروعیت‌زدایی، قداست‌زدایی، ناامیدسازی و ناکارآمدنمایی یک جامعه را با تغییر و براندازی مواجه می‌کند و برخی از شیوه‌های جنگ شناختی را در کشور ما که حاصل خون شهدای ما است شاهد هستیم.

وی افزود: در هشت سال دفاع مقدس در حوزه‌های اقتصادی و صنعتی کمترین برخورداری را داشتیم کمترین نارضایتی وجود داشت، اما امروز با این همه پیشرفت و برخورداری، دشمن ناامیدی را بر آحاد مردم گسترانیده و این‌ها خاصیت جنگ شناختی است که مردم اینچنین از عملکرد تعداد زیادی از مسئولین که روحیه جهادی ندارند، ناامید شدند.

این مسئول با بیان اینکه مردم همواره پای این انقلاب و نظام بودند و توجه به فراخوان‌های بی‌محتوا و با هدف براندازی نظام از سوی دشمنان نمی‌کنند، ادامه داد: مردم، اما نامید از عملکرد غیردینی و نداشتن روحیه جهادی مسئولین هستند و این وظیفه اصحاب رسانه را بسیار سنگین می‌کند که بتواند با مطالبه‌گری و تبیین شاخصه‌های یک مدیر جهادی مردم را در انتخاب فرد جهادی بر مسند مدیریتی و اجرایی کشور انتخاب کمک کند.

فرمانده سپاه کربلا تنها راه برون رفت از این فضا را ارتقاء آگاهی و سطح سواد رسانه‌ای دانست و افزود: در جامعه برای افزایش هوشیاری مردم نیازمند ظرافت، دانستن به علم جدید روز مبتنی بر سواد رسانه‌ای است که نیاز امروز اصحاب رسانه هم است.

وی افزود: ما باید در حوزه جنگ شناختی هوشیاری مردم را نسبت به اقدامات و عملکرد دشمن بالا ببریم و رسانه‌ها متبحرترین و کارشناسان اصلی در حوزه عملیات روانی هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار