هواداران «شیخ زکزاکی» یاد شهدای جنبش اسلامی نیجریه را گرامی داشتند

شماری از هواداران جنبش اسلامی نیجریه مراسم سالگرد شهدای این جنبش را در پایتخت این کشور برگزار کردند.
کد خبر: ۴۴۶۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸ - 07March 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، هواداران رهبر جنبش اسلامی نیجریه روز یکشنبه مراسم شهدای این جنبش را در نیجریه برگزار کردند.

به گزارش منابع خبری، هواداران «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه روز یکشنبه مراسم یادبود شهدای خود موسوم به «یوم الشهدا» را که مقارن با سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) در این کشور است، برگزار کردند. در این مراسم شماری از هواداران زن و مرد جنبش اسلامی نیجریه با در دست داشتن تصاویر شهدای این جنبش، این مراسم را در اطراف «ابوجا» پایتخت نیجریه برگزار کردند.

شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه از آذر ۱۳۹۴ با حمله نیرو‌های ارتش و پلیس به اقامتگاه وی در ایالت «کادونا» در شمال نیجریه بازداشت شد؛ یورشی که در نتیجه آن تعداد زیادی شهید و زخمی شدند. نیرو‌های امنیتی و نظامی نیجریه، «زینت ابراهیم» همسر شیخ زکزاکی را هم دستگیر کردند.

بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری این کشتار را محکوم می‌کنند. سازمان عفو بین‌الملل نیز اوایل اردیبهشت ۱۳۹۵ گزارش داد که ارتش نیجریه مرتکب کشتار شیعیان، دفن آن‌ها در گور‌های جمعی و نابود کردن اسناد مرتبط با این جنایت شده است. نیرو‌های امنیتی نیجریه بار‌ها به تجمع هواداران شیخ ابراهیم زکزاکی حمله کردند.

چندی قبل یک کشیش مسیحی در نیجریه که از حامیان شیخ زکزاکی است خاطرنشان کرد که دولت نیجریه با بی‌عدالتی، علیه شیخ ظلم روا داشته و رسانه‌ها به دلیل ترس از دولت نمی‌توانند مسائل مرتبط با او را پوشش دهند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار