فرمانده سپاه ناحیه همدان:

همدان نقش محوری در دفاع مقدس داشت

سرهنگ «علی بقایی» گفت: اولین گروه از رزمندگان استان همدان بودند که در گردنه صلوات آباد کردستان شهید تقدیم کردند و بعد از آن نیز همدان نقش محوری در دفاع مقدس داشت.
کد خبر: ۴۴۶۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲ - 07March 2021

«همدان» نقش محوری در دفاع مقدس داشتبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، سرهنگ «علی بقایی» فرمانده سپاه ناحیه همدان در مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس «هفته همدان» در جمع بسیجیان پایگاه آسیه تحت تابعه حوزه حضرت زهرا (س) اظهار داشت: از ۳۱ شهریور تا پایان سال جاری برای همه استان‌ها یک هفته را به عنوان تبیین دستاورد‌های ۴۰ سالگی دفاع مقدس پیش‌بینی کرده‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با تأکید بر ضرورت تبیین دستاورد‌های ۴۰ سالگی دفاع مقدس و نقش استان همدان در دوران دفاع مقدس گفت: رزمندگان استان همدان در دفاع مقدس نقش مؤثری ایفا کردند و در مقابله با اقدامات تجزیه‌طلبانه دشمن در غرب کشور، اولین گروه از رزمندگان استان همدان بودند که در گردنه صلوات آباد کردستان شهید تقدیم کردند که بعد از آن نیز همدان نقش محوری در دفاع مقدس داشت و در بسیاری از مواقع نقش آن بن‌بست‌شکنی بود.

بقایی با اشاره به نقش همدان در عملیات مرصاد، تصریح کرد: همدان در دو مرصاد نقش آفرینی کرد، یکی در تنگه چهارزبر و مرصاد دیگر ۲۱ بهمن سال ۵۷ بود، زمانی که تانک‌ها از همدان به سمت کرمانشاه و از آنجا به تهران در حال حرکت بودند، سه شهر استان از جمله اسدآباد، بهار و همدان ایفای نقش کردند و همدان نقش کلیدی در جلوگیری از حرکت تانک‌ها را داشت.

وی با اشاره به ظرفیت استان همدان ادامه داد: در طول تاریخ چهل و دو ساله انقلاب و حتی پیش از آن، یک خانم فرمانده سپاه می‌شود و ما یک فرمانده سپاه زن داشتیم که «طاهره دباغ» بودند و متاسفانه یاد ایشان در همدان خیلی کمرنگ شده و این را می‌طلبد افرادی که دغدغه این انقلاب را دارند در این کار ایفای نقش کرده و نقش مرحومه دباغ را بازخوانی کنند.

این مسئول در پایان با تاکید بر لزوم برگزاری یادواره‌های شهدا گفت: در شهر همدان با توجه به شیوع کرونا، ۳۰۰ یادواره شهید برگزار شد و می‌توان گفت روحیه ایثار و شهادت، بسیجی، انقلابی و دفاع مقدس در همدان همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار