حمله تروریستی مجدد داعش به الطارمیه بغداد

با گذشت دو هفته پس از عملیات موفق علیه بقایای داعش در الطارمیه واقع در شمال بغداد، امروز، یک افسر ارتش عراق در این منطقه در حمله تروریستی عناصر داعش به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۴۶۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱ - 07March 2021

حمله تروریستی مجدد داعش به الطارمیه بغدادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع رسانه‌ای عراق از آغاز مجدد درگیری عناصر تروریست داعش با نیروها و تشکیلات امنیتی عراق در منطقه «الطارمیه» واقع در شمال بغداد خبر دادند.

به نوشته پایگاه خبری «موازین»، یک افسر اطلاعاتی هنگ سوم از تیپ 54 ارتش عراق، امروز (یک ‌شنبه - 7 مارس) به ضرب گلوله یک تک‌تیرانداز داعش به شهادت رسید.

امروز سروان «انمار یاسر الغزی» از سوی یک تک‌تیرانداز تروریست در الطارمیه هدف قرار گرفت و به شهادت رسید. نیروهای امنیتی بلافاصله کمربندی امنیتی در این منطقه ایجاد کردند و عملیات جست‌‌وجو برای یافتن عامل این اقدام تروریستی را آغاز کردند.

کانال تلگرامی «صابرین نیوز» نیز ازسرگیری درگیری‌ میان تروریست‌های داعش و ارتش عراق در منطقه الطارمیه در شمال بغداد خبر داد. 

اما «حاتم الجابری» از افسران پلیس بغداد در گفت‌وگو با خبرگزاری «آناتولی» گفت: یک گروه مسلح به یک خودروی در حال گشت ارتش عراق در الطارمیه حمله کردند و در تیراندازی به سوی این گشتی ارتش عراق، یک افسر با درجه سروانی به شهادت رسید و مهاجمان حمله کردند.

اوایل اسفند جاری، نیروهای هنگ الطارمیه وابسته به الحشد الشعبی  با شماری از تروریست‌های داعش در شهرستان «الطارمیه» در شمال بغداد درگیر شدند و طی آن چندین تروریست داعش کشته شدند و سه نیروی این هنگ شهید و دو نیروی دیگر مجروح شدند. 

گروه رسانه‌ای «الاعلام الامنی» با انتشار خبری درباره جزئیات این درگیری اعلام کرد که  اطلاعات دقیقی از حضور یک گروه تروریستی در باغ‌های الطارمیه به دست آمده بود که یک نیروی مشترک از لشکر ششم ارتش عراق و الحشد العشائری به منطقه مورد نظر حمله کردند و با تروریست‌ها درگیر شدند.

منابع عراقی اعلام کردند که طی این عملیات ویژه در شمال بغداد، هفت تروریست  از جمله «والی الطارمیه و مفتی شرعی» گروه تروریستی داعش کشته شدند و سه نیروی الحشد الشعبی به شهادت رسیدند.

دو روز پس از این عملیات، «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق با سفر به الطارمیه به بازدید از آن گفت: با عملیات قهرمانانه  اخیر در این شهرستان،  یک معادله امنیتی جدید سه جانبه شامل نیروهای الحشد الشعبی، نیروهای امنیتی و ساکنان این شهرستان ایجاد شد.

وی تاکید کرد که دستور داده، شمار اعضای هنگ الطارمیه دو برابر شود و کلیه کاستی‌ها‌ی موجود از جمله کمبود تجهیزات آن برطرف و برای حمایت از خانواده‌های شهدا و زخمی‌ها  اعلام آمادگی شود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها