رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

دوره‌های معارف جنگ، احیا کننده فرهنگ ایثار و شهادت است

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی گفت: در ششمین دوره معارف جنگ شهید صیاد شیرازی، گفت: دوره‌های معارف جنگ احیا کننده فرهنگ ایثار و شهادت است.
کد خبر: ۴۴۶۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰ - 07March 2021

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ششمین دوره معارف جنگ شهید صیاد شیرازی که در دانشگاه خاتم‍الانبیا (ص) نیروی پدافند هوایی ارتش برگزار می‍شود، با اشاره به معنویات دوره معارف جنگ، اظهار داشت: در کنار جهاد علمی باید از خود سازی و توجه به معنویات غافل نشوید.

وی با اشاره به شباهت دفاع مقدس در عرصه حاضر با دفاع مقدس مسلمانان در صدر اسلام، خاطر نشان کرد: صداقت نصرت آفرین است و اعتقاد بر این است، کسی با خدا صادق باشد خداوند با او ناصر و صادق است؛ وقتی خداوند صداقت ما را در دفاع از اسلام و قرآن و حیثیت امت و ارزش‌های اسلامی دید، خفت و خواری و نابودی را بر دشمنان ما نازل کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تاکید بر اینکه دوره‌های معارف جنگ احیا کننده فرهنگ ایثار و شهادت است، تصریح کرد: جنگ تحمیلی علاوه بر اینکه مهم‌ترین بحران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به شمار می‌رفت، چالش‌های فراوان دیگری هم در دل خود داشت؛ یکی از اصلی‌ترین چالش‌ها فراهم کردن امکانات جنگی و پشتیبانی تسلیحاتی و لجستیکی از رزمندگان اسلام بود؛ این مسئله زمانی دشوارتر می‌شد که بدانیم در همین اثنا جمهوری اسلامی ایران تحت شدیدترین تحریم‌های تسلیحاتی در دنیا بود به طوری که کشور در دوران جنگ تحمیلی با تکیه بر غیرت، صلابت و همت شبانه روزی جوانان این مرز و بوم در بسیاری از زمینه‌ها به خودکفایی رسید و جوانان موفق شدند نیاز‌های جبهه‌ها را خود تولید کنند.

حجت الاسلام محمد حسنی با اشاره به لزوم تقویت و کسب معنویت در جوانان این مرز و بوم بالاخص دانشجویان فهیم دانشگاه‌های ارتش، ادامه داد: آموختن معارف دینی، انس با خداوند، انس با قرآن کریم، انس با اهل بیت، علما و شهدا از راه‌های کسب معنویت در قشر جوان است و ریشه همه مصیبت‌ها به دلیل فاصله گرفتن از آموزه‌های های دینی است.

نماینده ولی فقیه در پایان گفت: فعالیت‌های فرهنگی اقتضا می‌کند که آب را به ریشه‌ها برسانیم تا هم طراوت و تازگی پیدا کنند و هم محصول دهند، زیرا خداوند دین را همانند درخت پاکی مثال می‌زند که در زمین ریشه دوانیده و دارای رشد است و محصول می‌دهد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار