یادمان‌های شهدای سیرانبند و بولحسن بانه ثبت ملی شد

مدیر‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با اشاره به اهمیت حفظ ارزش‌های دفاع مقدس کردستان گفت: یادمان‌های شهدای گمنام سیرانبند بانه و یادمان شهدای بولحسن به عنوان آثار مهم دفاع مقدس ثبت ملی شد.
کد خبر: ۴۴۶۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹ - 08March 2021

به گزارش دفاع‎پرس از کردستان، «یعقوب گویلیان» مدیر‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان در نشست با فرماندار بانه اظهار داشت: رونق بخش گردشگری باعث تقسیم درآمدها بین اقشار مختلف می شود و به نوعی عدالت اجتماعی در جامعه به وجود می آورد و ظرفیت های متنوع در هر منطقه را توسعه می دهد.

وی اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس مناطق عملیاتی شمالغرب کشور به ویژه در شهر بانه، محل رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام بودند و هر ساله شمار زیادی از علاقمندان دوران دفاع مقدس در قالب کاروان‌های راهیان نور وارد این مناطق می‌شوند.

این مسئول با اشاره به رواج گردشگری خرید در بانه ادامه داد: در بانه ظرفیت های خوبی برای رونق گردشگری وجود دارد که با توجه به رونق گردشگری خرید می توان ظرفیت های دیگر گردشگری را نیز فعال کنیم.

فرماندار بانه نیز در این نشست گفت: علاوه برای بازار تجاری و مراکز طبیعت بکر و زیبای و روان آب های طبیعی مهمترین ظرفیت برای رونق گردشگری هستند.

«اسماعیل رستم‌پور» مهمترین ظرفیت بانه را توسعه گردشگری عنوان کرد، افزود: ۱۰۵ هزار هکتار جنگل‌های این شهرستان یکی از ظرفیت‌های ارزشمند ناشناخته بخش گردشگری است که می تواند با بلفعل کردن آن سالانه هزاران گردشگر را به خود جذب کنند اما تاکنون ناشناخته مانده است.

وی یادآور شد: تاکنون برای ماندگاری مسافرین خرید اقدامی انجام نشده که حضور و ماندگاری مسافرین خرید باعث درآمد‌زایی و ایجاد شغل می شود.

رستم‌پور گفت: توسعه بوم گردی روستایی یکی از دغدغه‌های مسئولان شهرستان در حوزه گردشگری است که تعدادی زیادی از روستاهای بانه ظرفیت توسعه بوم گردی روستایی را دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار