مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی:

اثر «پیرزن آن طرف خیابان» برگزیده نهمین دوره جایزه ادبی «یوسف» شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی گفت: در مرحله کشوری هم پس از بررسی آثار، داستان کوتاه «فرزانه باباجانی محمدی» با عنوان «پیرزن آن طرف خیابان» با موضوع مادران شهدا به عنوان اثر برگزیده انتخاب و در مراسم پایانی با اهدای لوح تقدیر مورد تجلیل قرار گرفت.
کد خبر: ۴۴۶۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹ - 08March 2021

اثر «پیرزن آن طرف خیابان» برگزیده نهمین دوره جایزه ادبی «یوسف» شدسرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند با اشاره به برگزاری اختتامیه نهمین جایزه ادبی «یوسف»، اظهار داشت: این مراسم همزمان در سراسر کشور به‌صورت تصویری به میزبانی استان مازندران برگزار شد.

وی به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: هدف از برپایی این جایزه تشویق و ترغیب نو قلمان به نوشتن در عرصه دفاع مقدس و انعکاس و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های کنونی و آینده جامعه است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه هشت دوره از این رویداد ادبی در استان برگزار شده، عنوان کرد: فراخوان شرکت در جشنواره از ابتدای آبان ماه شروع و تا پایان دی‌ ادامه یافت و ۳۰ اثر به دبیرخانه جشنواره استانی ارسال شد.

فلاحی گفت: نهمین دوره جایزه ادبی «یوسف»  توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس  با محوریت دفاع مقدس و مقاومت اسلامی، دفاع مقدس و دستاوردهای 40 ساله، چهل سالگی دفاع مقدس، خاطرات زنان در دفاع مقدس، مقاومت شهرها در دفاع مقدس، خاطرات آزادگان، جانبازان و همسران آنان، وحدت و همگرایی اسلامی، امتداد دفاع مقدس در مدافعان سلامت و مدافعان سلامت برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه که پس از داوری، آثار برگزیده به دبیرخانه کشوری جشنواره ارسال ارسال شد، خاطرنشان کرد: در مرحله کشوری هم پس از بررسی آثار، داستان کوتاه «فرزانه باباجانی محمدی» با عنوان «پیرزن آن طرف خیابان» با موضوع مادران شهدا به عنوان اثر برگزیده انتخاب و در مراسم پایانی با اهدای لوح تقدیر مورد تجلیل قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار