مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی تأکید کرد؛

ضرورت توجه و همکاری دستگاه‌های اجرایی در تدوین دانشنامه دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی گفت: اراده خوبی در استان برای تدوین دانشنامه به‌وجود آمده که امیدواریم با همدلی و همراهی همه دستگاه‌های اجرایی که خود دارای مداخل و اسناد نفیسی در دوران دفاع مقدس هستند، این مهم محقق شود.
کد خبر: ۴۴۶۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲ - 08March 2021

توافق‌نامه همکاری دانشگاه بیرجند و اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی به امضا رسیدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، توافق­‌نامه همکاری علمی، آموزشی و فرهنگی دانشگاه بیرجند و اداره­‌کل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با حضور  «احمد خامسان» رئیس دانشگاه بیرجند و سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه با هدف استفاده از توانایی‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی طرفین و در راستای تدوین دایره‌المعارف استانی دفاع مقدس به ­عنوان اولین کتاب مرجع استان با موضوع دفاع مقدس به امضاء رسید.

حفاظت و بهره­‌برداری از آثار و ارزش‌­های دفاع مقدس و ثبت حماسه­‌های جاودانه شهدا و رزمندگان اسلام و آثار آن در شئون فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی و جلوگیری از نابودی و تحریف و یا به فراموشی سپرده ­شدن میراث گران‌بهای خون پاک ایثارگران اسلام و دستاوردهای دفاع مقدس از دیگر رسالت‌های امضای این تفاهم‌نامه است.

فعالیت­‌های مشترک بین دو نهاد، ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت در سطح دانشگاه‌­ها و مشارکت جامعه دانشگاهی در مباحث علمی و فرهنگی مرتبط با دفاع مقدس از از جمله اهداف این توافق‌نامه است.

سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی در این خصوص اظهار داشت: این استان در دوران هشت سال دفاع مقدس با حضور ۳۰ هزار رزمنده، تقدیم ۲ هزار شهید، چهار هزار و ۳۰۰ جانباز و ۲۴۰ آزاده به خوبی نقش‌آفرینی کرده است.

وی با تأکید بر اینکه دفاع مقدس گنجینه‌ای عظیم و ارزشمند است که باید از این گنجینه الگوگیری و بیشترین بهره‌برداری شود به تبیین اهداف تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان اشاره و عنوان کرد: یکی از برنامه‌های ما تدوین دانشنامه دفاع مقدس در خراسان‌جنوبی بوده و روند تدوین آن در حال اجرا است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی گفت: در بحث دانشنامه استانی دفاع مقدس تاکنون ‌یک هزار و ۸۶۰ مدخل مربوط به دفاع مقدس استان جمع‌آوری و شناسایی شده که از این تعداد مدخل ۵۰۰ مدخل تصویب و تأیید شده و مراحل بعد در حال انجام است.

فلاحی اضافه کرد: در بحث دانشنامه دفاع مقدس بیش از ۱۷۰ پرونده علمی تشکیل شده که ۸۵ مقاله در ردیف نگارش است که از این تعداد ۶۰ مقاله به مرحله ارزیابی رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: اراده خوبی در استان برای تدوین دانشنامه به‌وجود آمده که امیدواریم با همدلی و همراهی همه دستگاه‌های اجرایی که خود دارای مداخل و اسناد نفیسی در دوران دفاع مقدس هستند، این مهم محقق شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار