سرلشکر سلامی:

شهدای کردستان ستارگانی هستند که هرگز غروب نمی‌کنند/ محاصره اقتصادی داستان خطای دشمن در مقابل قدرت درونی ایران است

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: نقطه نقطه این سرزمین وقتی از آسمان به آن نگاه کنید، کهکشانی پر از ستاره را نشان می‌دهد، شهیدانی که توسط مردمان این خطه به استقلال، اسلام، آزادی و ایران هدیه شدند، ستارگانی که همواره بر سپهر افتخارات کردستان می‌درخشند و هرگز غروب نمی‌کنند.
کد خبر: ۴۴۶۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹ - 08March 2021

هرگاه اسلام را طلوع کرد همه مشرکان در مقابل آن صف آرایی کردندبه گزارش خبرنگار دفاع‎پرس از کردستان، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت که در پردیس سینمای بهمن شهر سنندج برگزار شد، اظهار داشت: هیچ‌کس باور نمی‌کرد که به‌سرعت پیامبر اکرم (ص) با بشارت خود بتواند از درون دره‌های تاریک مکه برخیزد و در مقابل قلیل مستضعفانی که با شعائر اسلامی برای تغییر صفحه زمین و بشارت برای دنیایی پر از معنویت و اخلاق برخواسته بودند به سرعت جهان را فرا بگیرد و امپراتوری‌های بزرگی را در هم بشکند.

وی گفت: تجربه تاریخ نشان داد که هرگاه اردوگاه اسلام طلوع کرد، همه مشرکان در مقابل آن صف‌آرایی کردند تا نور خدا را خاموش کنند؛ اما هر بار خداوند نور آن‌را بیشتر کرد.

سرلشکر سلامی در ادامه افزود: مردم کردستان مردمانی رفیع با قامت‌هایی برافراشته، قلب‌هایی سرشار از ایمان، روح‌هایی لطیف، مهربان با طراوت و با نشاط همانند طبیعت آن هستند. مردم غیور کردستان وفادارای و تعهد به هویت و شخصیت خود را در تاریخ کهنسال خود خصوصا در این چهار دهه‌ی انقلاب اثبات کردند و بخش مهمی از هویت ایران هستند. 

وی یادآور شد: نقطه نقطه‌ی این سرزمین کهکشانی پر از ستاره شهدا را نشان می‌دهد؛ شهدایی که توسط مردمان این خطه به استقلال، اسلام، آزادی و ایران هدیه شدند، شهدای کردستان ستارگانی هستند که همواره بر سپهر افتخارات کردستان می‌درخشند و هیچ‌گاه غروب نمی‌کنند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه کردستان سرزمین مقاومت است، بیان داشت: داستان‌های شگفت‌انگیز و ماجراهای دل‌انگیزی از ایستادگی، ثبات قدم، پایداری، جوانمردی، غیرت، تعصب و شهامت در مورد مردمان این دیار نوشته شده است و داستان‌هایی نانوشته‌ای نیز باقی مانده است؛ عصرهای کریسکان جلوه‌ای از این مقاومت، جوانمردی، ایثار و گذشت مردمان این خطه است. 

سرلشکر سلامی با بیان اینکه دستبوس مردمان این دیار پر افتخار هستم، تاکید کرد: جغرافیا و تاریخ مقاومت ما وسیع است؛ هر ملتی در صحنه‌های تاریخ خود ایستادگی نکند از جغرافیای سیاسی عالم حذف می‌شود.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه ملت ما چهار دهه یک مقاومت استثنایی و تکرارناپذیر در تاریخ حیات بشریت به ثبت رسانده است، گفت: ملت ایران با انقلاب شکوهمند خود ایستاده است؛ ملتی که از زمین، هوا و دریا به آن‌ها حمله شده است، دشمنان آنها را محاصره کرده‌اند، دروازه‌های کشور و مرزها را به روی آنها بسته‌اند تا اقتصادشان را فلج شود، اما این ملت در طول این 42 سال مقاومت، صفحات درخشان و دل انگیز و احساس برانگیزی از خود به نمایش گذاشت. 

سرلشکر سلامی عنوان کرد: همه‌ی اشرار عالم به هم پیوسته‌اند و همچنان این داستان ادامه دارد؛ اما هیچ کنشی دیده نشده است، زره این ملت بدون پشت بوده است، سختی‌ها تحمل شده است و ملت ایران از مسیر جهاد و شهادت عبور کرده است و این رمز سعادت ما است.

وی گفت: ملتی بزرگ که هر روز تاریخ می‌سازند و صفحه‌ای جدید را در ملا جهان قرار می‌دهند که عناصر اصلی آن ایستادگی ماست، وقتی ملت و رهبری در یک مجموعه هویت مقاومت و جهاد یک ملت را شکل می‌دهند هیچ‌کس نمی‌تواند به این مردم آسیب بزند، آمریکا می‌شکند و عقب می‌نشیند، عاجر می‌شود و از آن هدف‌های بلند خود به زمین فرو می‌افتد و تنازل می‌یابد.

سرلشکر سلامی یادآور شد: این سرزمین هم که جزء ایران سر بلند است، امروز یک سرزمین آرام، امن و در حال رشد است و با فرهنگی غنی، در اینجا اصوات هم زیبا هستند، ادبیات زیبا و اشعار دل انگیز که همه نشان دهنده‌ی غنای فرهنگی و طبیعت روحانی آن است که دل انگیز سخن می‌گویند و تحسین برانگیز می‌ایستند و این داستان ادامه دارد.

فرمانده کل سپاه گفت: دشمنان سرشکسته هستند، متحدان آمریکا و همه‌ی آن‌هایی که فکر می‌کردند در پرتو قدرت ظاهری این امپراطوری تاریخ بشر می‌توانند بر ملت ایران غلبه کنند، ولی شکسته و پیر شده‌اند و دشمنان ما مندرس هستند.

وی اضافه کرد: دشمنان تصور می‌کنند که ملت ایران شرافت خود را و عظمت خود و اقتدار و اعتبار خود را با مادیات جابجا می‌کند، داستان محاصره‌ی اقتصادی داستان خطای دشمن در حقیقت جامعه‌ی ماست. به معنای واقعی در قیاسی جهانی تحریم شده بودیم، اما حاصل ان این کشور است که می‌سازد پیشرفت می‌کند و هرگز سیمای کشور تحریم یافته را ندارد، بیماری هم اضافه می‌شود؛ اما باز هم این مردم می‌ایستند و نمونه و الگویی برای همه‌ی جهان است.

سردار سلامی گفت: مردم ایران برای همه‌ی عالم شاهد و گواه است و تجسمی زیباترین الگوست و دشمنانش هم در مقابل بیماری قد خم کرده‌اند و هم نمی‌توانند به نیازهای مردمانشان پاسخ دهند؛ اما اینجا همه با هم صاحب حکومت هستند و حاکمان در اینجا خادم هستند و این استثنایی‌ترین حکومت است و فرماندهانش سرباز و خاک پای کف مردم هستند و برای همین همه‌ی مردم حاکمیت را از آن خود می‌دانند و همه به هم کمک می‌کنند.

وی در پایان متذکر شد: ایران سرزمین عاطفه‌ها و احساس‌های عمیق و درخشش روح‌های به هم پیوسته است و هیچ‌کس برای خود زندگی نمی‌کند و برای همین است که ایران مقاوم است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها