مروری بر زندگی‌نامه شهید «محمد ماذنی»؛

از کشاورزی تا شهادت در عملیات خیبر

شهید «محمد ماذنی» پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی راهی خدمت مقدس سربازی شده و و پس از چندی مجاهدت در راه اسلام، سرانجام در تاریخ 22 اسفندماه 1362 در عملیات خیبر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۴۴۶۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱ - 08March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «محمد ماذنی باویل علیانی» در اول شهریورماه سال 1341 در یک خانواده کشاورز و مذهبی در روستای باویل علیا از توابع شهرستان اسکو آذربایجان‌شرقی چشم به جهان گشود. وی پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی راهی خدمت مقدس سربازی شده و و پس از چندی مجاهدت در راه اسلام، سرانجام در تاریخ 22 اسفندماه 1362 در عملیات خیبر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

ناویکم وظیفه شهید «محمد ماذنی باویل علیانی» در اول شهریورماه سال 1341 در یک خانواده کشاورز و مذهبی در روستای باویل علیا از توابع شهرستان اسکو آذربایجان‌شرقی چشم به جهان گشود. وی از دوران کودکی ضمن تحصیل همواره در انجام کار های کشاورزی به خانواده ی خود کمک می‌کرد.

تحصیلات دبستانی خود را در دبستان ابوریحان روستای باویل به پایان رساند. در آخرین روز فروردین‌ماه 1356 پدرش از دست داد و ادامه تحصیلش با  مشکل مواجه شد ولی با صبر و پشتکار خویش به تحصیل ادامه داد. سال‌های اول، دوم و سوم دبیرستان را در مدرسه دانش شهرستان اسکو و سال چهارم را نیز در دبیرستان فردوسی تبریز به تحصیل ادامه داد.

در خرداد‌ماه سال 1361 موفق به اخذ دیپلم در رشته تجربی از دبیرستان فردوسی تبریز شد. وی همواره در پی فرصتی بود تا به دوستان کوچک‌تر از خود در کار تحصیل و آموزش کمک نماید. به اصول دینی و مذهبی خیلی مقید بود.

در آذرماه 1361 به خدمت مقدس سربازی اعزام و در پادگان آموزشی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران واقع در منجیل مشغول آموزش‌های رزمی شده و در روز 29 خرداد‌ماه سال 62 پس از پایان آموزشی به همراه 56 نفر از هم‌دوره‌ای‌های خود به منطقه دوم دریایی بوشهر، خارک اعزام شد و در عملیات های مختلف رزمی در خلیج فارس شرکت کرد.

این شهید والامقام همراه با دوستان خود در حفاظت چاه‌های نفتی ماه‌ها در تلاش بود تا اینکه در روز تاریخ 22 اسفندماه 1362 در عملیات خیبر همراه با 23 نفر از همرزمان خود در خلیج فارس در داخل ناو و در حالی که چهار فروند از هواپیماهای مهاجم دشمن با توپ‌ها شلیک می‌کردند همزمان با 7 نفر از از یاران و همرزمان خود در اثر اصابت موشک پرتاب شده از هواپیمای دشمن به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار