رئیس سازمان گردشگری، اردویی و راهیان نور بسیج:

زیارت مجازی ۱۶ میلیون نفر از مناطق عملیاتی/ دستگاه‌های حاکمیتی به وظایف خود در قبال راهیان نور عمل کنند

سردار مطهری گفت: وظیفه ما گسترش کمّی و کیفی راهیان نور است؛ لذا مسئولان باید زیرساخت‌های لازم را به‌صورت حداکثری فراهم کنند و علاوه بر این، در حوزه دفاع مقدس و راهیان نور باید نخبگان نیز حضور جدی داشته باشند.
کد خبر: ۴۴۶۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵ - 08March 2021

دستگاه‌های حاکمیتی باید به وظایف خود در قبال راهیان نور عمل کنندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «عباس مطهری» رئیس سازمان گردشگری، اردویی و راهیان نور سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری هفدهمین جشنواره ره‌آورد سرزمین نور که صبح امروز (دوشنبه) در این سازمان برگزار شد، با اشاره به اینکه بیستم اسفند روز ملی راهیان نور است، اظهار داشت: راهیان نور را می‌توان یک فناوری نرم مردم‌پایه دانست؛ البته این باعث نمی‌شود که دستگاه‌های حاکمیتی، خود را از پشتیبانی راهیان نور بی‌نیاز بدانند.

وی افزود: در دفاع مقدس، عمل به مفاهیم اسلامی سکه رایج میان رزمندگان بود که نمونه‌های بسیاری را می‌توان از آن دوران ذکر کرد؛ به‌عنوان مثال ایثار و ازخودگذشتگی و خستگی‌ناپذیری نمونه‌های هستند که رزمندگان در جبهه‌ها به این مفاهیم ارزشی اسلام عامل بودند؛ این در شرایطی بود که کشور در شرایط انقلاب قرار داشت؛ ولی علی‌رغم این موضوع توانستیم بر دشمن بعثی و حامیان شرقی و غربی آن پیروز شویم.

رئیس سازمان گردشگری، اردویی و راهیان نور بسیج ادامه داد: بیشتر شهدای مدافع حرم و فعالان گروه‌های جهادی و حتی همین کمک‌های مومنانه از مفاهیم دفاع مقدس الگو گرفته‌اند؛ بر این اساس، وظیفه ما گسترش کمّی و کیفی راهیان نور است؛ لذا مسئولان باید زیرساخت‌های لازم را به‌صورت حداکثری فراهم کنند و علاوه بر این، در حوزه دفاع مقدس و راهیان نور باید نخبگان نیز حضور جدی داشته باشند.

سردار مطهری اضافه کرد: امسال به دلیل شرایط کرونایی، راهیان نور دانش‌آموزی را در بستر مجازی برنامه‌ریزی و اجرا کردیم؛ به نحوی که به‌صورت آنلاین تا ۱۶ اسفند چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان با استفاده از شبکه «شاد» بازدید مجازی از سرزمین‌های حماسه و جهاد داشتند؛ البته اگر تعداد کسانی را که به‌صورت آفلاین یا از طریق صدا و سیما و سایر روش‌ها از سرزمین‌های نور بازدید داشتند به این آمار اضافه کنیم، تعداد کسانی که امسال در بستر مجازی از راهیان نور بازدید داشتند، ۱۶ میلیون نفر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال امکان دارد که راهیان نور خانوادگی را داشته باشیم، گفت: چهارشنبه بیستم اسفند از ساعت ۹ صبح، هفدهمین دوره جشنواره ره‌آورد سرزمین نور در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار خواهد شد که در این دوره ۱۱۰ هزار اثر دریافت شده است.

رئیس سازمان گردشگری، اردویی و راهیان نور بسیج افزود: امسال در بخش عمومی بیش از ۵۸ هزار اثر و در بخش حرفه‌ای نیز بیش از ۵۱ هزار اثر در ۲۰ عنوان رشته به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که به نسبت گذشته، هشت برابر در بخش حرفه‌ای رشد داشته است؛ همچنین در این رابطه ۴۴ نفر حائز رتبه شدند که از آن‌ها تقدیر به عمل می‌آید.

سردار مطهری خاطرنشان کرد: کتاب‌هایی هم برای راویان دفاع مقدس تألیف شده تا آنچه در آن دوران حادث شده است را راویان بتوانند به نحوی مطلوب به زائران سرزمین‌های نور منتقل کنند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار