شهردار انابد:

یادمان شهدای گمنام باید ملجأ زائران باشد

ابوالفضل رضایی گفت: بردسکن در مسیر زائران حرم مطهر رضوی قرار دارد و امیدواریم که یادمان شهدای گمنام شهرهای انابد و شهرآباد به محلی برای مراجعه مردم شهرستان و ملجأ زائران باشد.
کد خبر: ۴۴۶۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴ - 08March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بردسکن، «ابوالفضل رضایی» شهردار انابد در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث یادمان شهدای گمنام شهر انابد و شهرآباد که با حضور جمعی از مسئولین شهرستان بردسکن برگزار شده بود،  به تشریح جزئیات فنی پروژه ساخت این یادمان پرداخت و اظهار داشت: این المان دارای 4 ضلع به ارتفاع 8 متر با طرح طاق گردون است و بااعتبار 2 میلیارد ريال، پایان شهریور 1400 به بهره‌برداری خواهد رسید که نیمی از این مبلغ از محل اعتبارات شهرداری و نیمه دیگر آن به کمک هیئت‌امنا و خیرین تأمین‌شده است.

وی ادامه داد: بردسکن در مسیر حرکت زائران حرم مطهر رضوی است و امیدواریم که یادمان شهدای گمنام انابد و شهرآباد تبدیل به محلی برای مراجعه و ملجأ مردم شهرستان و زائران باشد.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام علی‌اصغر امینی امام‌جمعه شهرستان بردسکن در تشریح برکات معنوی و عرفانی مداومت بر ذکر و یاد شهدا ابراز داشت: قبور شهدا ازجمله مراکز نور است که زیارت آن‌ها و مداومت بر یاد اهل این قبور، قساوت قلب را پاک می‌کند و برکات معنوی و عرفانی فراوانی را به همراه خواهد داشت.

وی با تأکید بر لزوم توجه مضاعف به مزار شهدا در اقصی نقاط کشور افزود: امروزه یکی از نگرانی‌های عمده خانواده‌ها معطوف به وضعیت معنوی جوانانشان است لذا باید در راستای ایجاد جاذبه در این مراکز به‌اندازه‌ای کوشید که به‌خصوص برای نسل جوان ما که دشمنان، جامعه هدف خود را بر این قشر متمرکز کرده‌اند، محل رفت‌وآمد و مراجعه و انس باشد.

«علی‌اصغر پور عباس» مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان بردسکن نیز در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این دفتر در سال گذشته ابراز امیدواری کرد: خدمت در راه ترویج فرهنگ شهادت و به‌ویژه شهدای گمنام یک ارزش و موهبت است. ما هر چه داریم به برکت خون مقدس شهدا است و امیدواریم در کمتر از شش ماه این دو بنای ماندگار در انابد و شهرآباد به پایگاهی برای نشر و ترویج معارف شهدا تبدیل شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها