معرفی کتاب؛

«آشنایی‌ها»

«آشنایی‌ها» عنوان کتابی است درباره سردار سرلشکر پاسدار شهید «مهدی باکری، فرمانده دلاور لشکر 31 عاشورا که به قلم «رضا قلی‌زاده علیار» به رشته تحریر درآمده است.
کد خبر: ۴۴۶۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹ - 08March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، «آشنایی‌ها» عنوان کتابی است درباره سردار سرلشکر پاسدار شهید «مهدی باکری، فرمانده دلاور لشکر 31 عاشورا که به قلم «رضا قلی‌زاده علیار» به رشته تحریر درآمده است.

کتاب فوق زندگی و حماسه‌های شهید مهندس مهدی باکری» را در برمی‌گیرد که توسط انتشارات «صریر» و به اهتمام اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی در 163 صفحه  به شمارگان 3000 جلد در سال 1387 به چاپ رسیده است.

بخشی از مقدمه کتاب:

از روزهای آفتابی دفاع مقدس آنچه اکنون برای ما باقی مانده مشتی خاطرات است که گه گاه در لابلای کتاب‌ها می‌خوانیم و به یاد آن روزها آهی می‌کشیم و می‌گوئیم یادش بخیر.

در این خاطرات نام عده‌ای بیشتر از بقیه زمزمه می‌شود و با آه و حسرت و تامل از کنار نام‌شان رد می‌شویم و ای بسا به لحظه‌ای همگامی و همراهی با آن‌ها فخر و مباهات می‌کنیم.

مصداق روشن یکی از این مردان دوست داشتنی جنگ، آقا مهدی باکری است، نه فقط به خاطر فرمانده لشکر بودنش بلکه به خاطر شخصیت دوست داشتنی، تواضع، مرد خدا بودن و... مردی که وقتی خبر هجرتش را شنیدیم تازه فهمیدیم که چه گوهر گرانبهایی را از دست داده‌ایم.

چه کسی است که مهدی را ببیند و دلداده‌اش نشود. چه کسی است که با او برخورد کند و عظمت روحی آقا مهدی تحت تاثیرش قرار ندهد. باید از دجله پرسید: فرمانده ما را کجا بردی که هنوز هم رزمندگان لشکر عاشورا منتظر، چشم به آب روان تو دوخته‌اند.

خاطرات گرد آمده در این مجموعه پیش از این و به قلم رزمنده سال‌های سبز پایداری برادر رضا قلی‌زاده علیار در نشریه میثاق (چاپ تبریز) چاپ شده است و اینک با حمایت و اهتمام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی به شکل کتاب تقدیم دوستداران و علاقه‌مندان می‌گردد. تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.

نشریه صریر

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار