سیلی سخت رزمندگان ایرانی به حزب بعث در سالروز تاسیس آن حزب

هشتمین سالگرد حزب بعث با آغاز عملیات کربلای ۸ توسط رزمنده‌های ایرانی همراه شد.
کد خبر: ۴۴۶۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۵ - 19March 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، هجدهمین روز از فروردین سال ۱۳۶۶ عملیات «کربلا ۸» با رمز مبارک «یا صاحب‌الزمان (عج)» در منطقه عملیاتی شرق بصره توسط رزمندگان اسلام در نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام گرفت.

این عملیات با هدف پاسخگویی به شرارت‌های عراق در حمله به تأسیسات و منابع اقتصادی کشور و برهم زدن امنیت خلیج فارس، انهدام ماشین جنگی و تحکیم مواضع به دست آمده در عملیات کربلای ۵، در منطقه بصره توسط نیرو‌های سپاه پاسداران صورت گرفت.

تعداد به هلاکت رسیدگان دشمن طی این عملیات پنج هزار نفر و تعداد اسرا ۲۰۰ نفر و غنایم، ده‌ها دستگاه تانک و نفربر و تعداد زیادی انواع خودرو از دشمن گزارش شده است.

آتشبازی رزمنده‌ها در هشتمین سالگرد حزب بعث+ اینفوگرافی

تلاقی زمان عملیات کربلای ۸ با برگزاری مراسم چهل و هشتمین سالگرد تشکیل حزب بعث، موجب شد که عراق بلافاصله به منظور تحت‌الشعاع قرار دادن بازتاب این عملیات، به تاسیسات نفتی جزیره «سیری» که یکی از مبادی صادرات نفت ایران بود، حمله کرده خسارات قابل ملاحظه‌ای را به آن وارد آورد، به گونه‌ای که تا ساعت‌ها بهره برداری از اسکله مذکور امکان پذیر نبود.

از شهدای شاخص لشکر در این عملیات می‌توان به شهیدان «احمد عراقی» فرمانده اطلاعات و عملیات لشکر۱۰ و «جعفر محمدی» فرمانده سابق گردان حضرت علی اکبر (ع) در زمان تشکیل مجدد آن در سال ۱۳۶۴ نام برد. همچنین از شهدای شاخص این گردان می‌توان به شهیدان «مسلم اسدی» جانشین گردان، «ابوالقاسم کشمیری» و «علی اخلاصوند» اشاره کرد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها