سردار کارگر در نشست با استاندار فارس تاکید کرد؛

ضرورت توجه به تجهیز فضای باز موزه‌های دفاع مقدس

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تأکید بر ضرورت توجه به تجهیزات فضای باز موزه‌‌های دفاع مقدس، گفت: مردم از تجهیزات فضای باز موزه‌های دفاع مقدس مثل تانک، بالگرد، توپ و... لذت می‌برند و عکاسی می‌کنند.
کد خبر: ۴۴۶۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷ - 08March 2021

لزوم توجه به تجهیز فضای باز موزه‌های دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در نشست با «عنایت‌الله رحیمی» استاندار استان فارس که امروز (دوشنبه) با موضوع تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فارس در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: موزه‌ها در تمام دنیا، فاز به فاز تکمیل می‌شوند و در این میان مردم می‌توانند از موزه‌ها بازدید کنند. در دفاع مقدس هم موضوع بدین منوال بود؛ یعنی تیپ در حین عملیات‌های مختلف تبدیل به لشکر می‌شد؛ لذا موزه‌ها و مراکز فرهنگی باید جلو رونده باشند و مردم هم از آن‌ها بازدید کنند و از نظرات آن‌ها در تکمیل موزه‌ها استفاده شود.

سردار کارگر با تأکید بر ضرورت توجه به تجهیزات فضای باز موزه‌‌های دفاع مقدس، ادامه داد: مردم از تجهیزات فضای باز موزه‌های دفاع مقدس مثل تانک، بالگرد، توپ و... لذت می‌برند و عکاسی می‌کنند و ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز از نظر تجهیزات جنگی مشکلی ندارند و به همه استان‌ها این موضوع را اعلام کرده‌ایم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به ضرورت توجه به چیدمان تجهیزات در موزه‌های دفاع مقدس، گفت: تجهیزات و ادوات داعش که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تهران وجود دارد، برای استقرار در موزه‌های دفاع مقدس استان‌های دیگر هم جانمایی شده است و باید برای استقرار این ادوات و تجهیزات در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فارس، پیگیری‌های لازم را انجام دهید.

سردار کارگر با بیان این‌که مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌ها، استانداران هستند، افزود: استانداران و شهردارها در زمینه ساخت موزه‌های دفاع مقدس همت گماشتند و در همین دولت، علی‌رغم مشکلات مالی و اقتصادی، روند ساخت ۲۰ موزه به فاز‌های اول و دوم رسید.

وی با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از منابع داخلی استان‌ها برای تکمیل و راه‌اندازی موزه‌های دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فارس به تعویق افتاده و هیچ‌کدام از مصوبات در جلسه با استاندار فارس عملی نشده است؛ بنابراین از همه بزرگواران و نیرو‌های مسلح خواستاریم تا یک جدول زمان‌بندی را تا شش‌ماه آینده در نظر گرفته و روند پیشرفت کار راه‌اندازی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان را در این جدول بیاورند؛ چراکه با این جدول می‌توان متوجه شد که تا پایان شش‌ماه چقدر کار ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فارس پیشرفت کرده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان این‌که در زمینه موضوعات دفاع مقدس، دولت‌ها با هر جناحی پای کار آمده‌اند، اظهار داشت: ما هیچ تعهدی به استان‌ها در زمینه ساخت موزه‌های دفاع مقدس نداریم؛ اما بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هر چقدر بتواند در این امر کمک می‌کند و اصل قضیه در این امر، منابع مالی استانی است و نباید به منابع مالی و بودجه دولت و مجلس امید داشته باشید.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار