دبیر علمی هشتمین کنگره ادبیات پایداری:

22 نشریه ادبیات پایداری در کشور به چاپ رسیده است

دبیر علمی هشتمین کنگره ادبیات پایداری گفت: در کنار برگزاری کنگره ادبیات پایداری، 22 نشریه ادبیات پایداری با بار علمی بسیار بالایی به چاپ رسیده است.
کد خبر: ۴۴۶۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹ - 08March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، «احمد امیری خراسانی» در نشست خبری برگزاری هشتمین کنگره سراسری ادبیات پایداری اظهار داشت: از سال 1382 با شکل گیری انجمن ادبی دفاع مقدس و راه‌اندازی دبیرخانه دائمی کنگره سراسری ادبیات پایداری در استان کرمان تشکیل شد و اولین کنگره ادبیات پایداری سال 1384 برگزار شد که با استقبال خوبی روبرو شد.

دبیر علمی هشتمین کنگره سراسری ادبیات پایداری گفت: این کنگره هر دو سال یک باردر دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می‌شود و امسال به دلیل وجود ویروس کرونا هشتمین کنگره به صورت مجازی همزمان با ارتباط با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: امسال نسبت به سال قبل استقبال و ارسال مقاله به دبیرخانه هشتمین کنگره ادبیات پایداری رضایت بخش بود که 78 مقاله با محوریت «نقش شخصیت های تاثیرگذار در ادبیات پایداری ایران و جهان در سده اخیر» جهت داوری دریافت شد که قریب به 20 مقاله برگزیده در نامه پایداری 8 چاپ خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه دانشگاه شهرکرد در برگزاری هشتمین کنگره ادبیات پایداری با کرمان همکاری خواهد داشت عنوان کرد: در هشتمین کنگره ادبیات پایداری 10 مقاله برگزیده قرائت خواهد شد.

دبیر علمی هشتمین کنگره ادبیات پایداری با بیان اینکه دوره کارشناسی ارشد این رشته در قریب به 40 دانشگاه کشور تدریس می شود و 8 نامه پایداری منابع ارزشمند این رشته محسوب می شوند متذکر شد: در کنار برگزاری کنگره ادبیات پایداری، 22 نشریه ادبیات پایداری که شامل مقالات در این حوزه است و از بار علمی بسیار بالایی برخوردار است به چاپ رسیده است.

‌امیری خراسانی گفت: بنای برگزاری کنگره بر این بود که کنگره ادبیات پایداری بعد از چند دوره به‌صورت ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی برگزار شود که در این سال‌ها نتوانستیم به خواسته خودمان برسیم و امیدواریم در سال‌های آینده کنگره ادبیات پایداری به‌صورت بین‌المللی برگزار شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها