برگزاری مراسم رونمایی از کتاب «سردار ماووت»

به مناسبت عید بزرگ مبعث و روز شهدا مراسم رونمایی از کتاب «سردار ماووت» پنج‌شنبه مورخ ۲۱ اسفند ۹۹ ساعت ۱۸:۳۰ برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۴۶۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳ - 08March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، به مناسبت عید بزرگ مبعث و روز شهدا مراسم رونمایی از کتاب «سردار ماووت» برگزار می‌شود.

این مراسم با سخنرانی سردار حاج «مهدی فرهنگ‌دوست» پنج‌شنبه مورخ ۲۱ اسفند ۹۹ ساعت ۱۸:۳۰ در پردیس هنر واقع در بلوار کشاورز برگزار خواهد شد.

کتاب «سردار ماووت» شامل زندگی‌نامه سردار شهید «اکبر شاهپورزاده بافقی» است که توسط سید «کاظم عباس‌زاده بافقی» به زیور طبع آراسته شده است.

شهید اکبر شاهپورزاده ­بافقی یکم فروردین ۱۳۴۶، در شهرستان بافق به دنیا آمد. پدرش محمد، کارمند ذوب­ آهن بود و مادرش ربابه نام داشت.

اکبر شاهپورزاده، دومین فرزند خانواده‌ای مؤمن و مذهبی بود. اکبر به درس و مدرسه علاقه داشت. در ۶ سالگی به مدرسه رفت و دوره ابتدایی را در مدرسه اباذر زادگاهش سپری کرد. بعد از آن ادامه تحصیل نداد. به علت علاقه زیاد، به بسیج وارد شد. او خیلی مهربان و رابطه اش با افراد خانواده خوب بود. به پدرش در کار کشاورزی و به مادرش در کار خانه کمک می‌کرد. او آرام و مظلوم بود. از همان اوایل کودکی در مراسم مذهبی، به خصوص در دعای کمیل شرکت می‌کرد.

تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. پاسدار بود. سال ۱۳۶۲ ازدواج کرد و صاحب دو پسر و یک دختر شد. هر شب با وضو می‌خوابید. بیشتر اوقاتش در بسیج بود.

به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. بیست و پنجم دی ۱۳۶۶، به عنوان جانشین فرمانده گردان در ماووت عراق بر اثر اصابت ترکش به فک، سینه و گردن، شهید شد. مزار وی در گلزار شهدای امامزاده عبدالله زادگاهش قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار