اسپوتنیک گزارش داد؛

سناریوی شیمیایی جدید علیه دمشق؛ بازی نخ‌نمای تروریست‌ها

منابع امنیتی در ارتش روسیه خبر دادند که تروریست‌ها در سوریه در حال برنامه ریزی برای اجرای نمایش جعلی حمله شیمیایی از سوی دمشق هستند.
کد خبر: ۴۴۶۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۰ - 09March 2021

تروریست ها در سوریه درصدد تدارک نمایش ساختگی حمله شیمیایی هستندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع امنیتی در ارتش روسیه خبر داده اند که قرار است بزودی تروریست‌ها و معارضان سوری در اقدامی نمایشی و تنها به‌منظور سیاهنمایی چهره دولت سوریه حمله ساختگی شیمیایی را اجرا کنند.

براساس گزارش اسپوتنیک این حمله ساختگی قرار است در ادلب پیاده شود.

اعلام این خبر از سوی ارتش روسیه در حالی است که پیشتر هم نماینده این کشور در شورای امنیت تاکید کرده بود که سوریه به صورت داوطلبانه به معاهده منع سلاح‌های شیمیایی پیوسته و همچنان به قوانین و اصول این معاهده بین المللی پایبند بوده است.

وی همچنین تاکید کرد که دولت‌های غربی سعی دارند با استفاده از ترفندهای خبری و سو استفاده از این ماجرای ساختگی بر دولت بشار اسد و ارتش سوریه فشار وارد کنند.

«واسیلی نبنزیا» فرستاده مسکو در خلال جلسه شورای امنیت سازمان ملل از طریق ویدئو کنفرانس همچنین اشاره کرد: دولت سوریه تمامی انبارهای خود از سلاح‌های شیمیایی را تخلیه و منهدم نمود کرد موضوعی که از سال ۲۰۱۴ به تأیید سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی هم رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار