مادر شهید «محمد مشایخی» آسمانی شد

مادر شهید «محمد مشایخی» از شهدای دوران دفاع مقدس شهرستان جیرفت دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست.
کد خبر: ۴۴۶۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸ - 09March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، «فاطمه مشایخی» مادر بزرگوار شهید «محمد مشایخی» از شهدای دوران دفاع مقدس شهرستان جیرفت روز گذشته بر اثر کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و آسمانی شد.

مراسم تشییع و تدفین این مادر شهید امروز با حضور مسئولان و عموم مردم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار و پیکرش در جوار مزار فرزندش به خاک سپرده شد.

به پاس قدردانی از این مادر شهید، نامه شهید «محمد مشایخی» به مادرش را مرور می‌کنیم.

مادر مهربان، فدای شیرت و فدای دست های شکافته ات. مادر فراموشم نمی شود که چقدر گرسنگی خوردی و ستم کشیدی و بیاد خدا بودی و از رودخانه شور هیزم جمع می کردی (با اینکه حامله بودی)، هیزم ها را به کوله‌ات می‌بستی و به تم گاوان می آوردی و از ده به شهر می‌بردی، با پای برهنه در کوچه‌ها می‌چرخیدی و می‌فروختی که قوتی برای ما تهیه کنی.

مادر، محمد به قربان آن پاهای برهنه‌ات که زمین داغ آنها را می سوخت تا از عذاب آخرت در امان باشیم، مادر محبت‌هایت را تا دم مرگ بیاد دارم و از خدا می خواهم که تو را در دنیا عزت و در آخرت نعمت فراوان عطا فرماید.

کتاب «بالاتر از آسمان» به خاطرات سردار شهید محمد مشایخی می‌پردازد.

مادر بزرگوار شهید «محمد ممشایخی» به فرزند شهیدش پیوست

مادر بزرگوار شهید «محمد ممشایخی» به فرزند شهیدش پیوست

محمد مشایخی (رودباری) یکم فروردين 1333 در روستای تم گاوان از توابع شهرستان جيرفت به دنیا آمد. وی تا پايان دوره ابتدايی درس خواند. سال 1352 ازدواج كرد و صاحب یک پسر و سه دختر شد. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت و سرانجام در نوزدهم دی 1365 با سمت فرمانده واحد مهندسی رزمی لشكر 41 ثارالله در شلمچه بر اثر اصابت تركش شهيد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار