با قرائت پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی؛

کنگره ملی «لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز» آغاز شد

کنگره ملی «لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز» در گرامیداشت ۱۷ هزار زن شهید، جانباز و آزاده دفاع مقدس با قرائت پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی آغاز شد.
کد خبر: ۴۴۶۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷ - 09March 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، کنگره ملی «لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز» در گرامیداشت ۱۷ هزار زن شهید، جانباز و آزاده امروز (سه‌شنبه) با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام یوسفعلی شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید، سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی بنیاد شهید، مریم‌ مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و جمعی از مسوولان لشکری و کشوری در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در ابتدای مراسم حجت‌الاسلام یوسفعلی شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران پیام رهبر معظم انقلاب به این کنگره را قرائت کرد.

سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم اظهار داشت: شعار محوری ما این است که «راه شهیدان ادامه دارد» و به واقع تا به امروز کار را، خود شهدا پیش برده‌اندند.

وی افزود: کار این کنگره از وفات حضرت ام‌البنین (س) رقم خورد و در شهرستان‌ها پی گرفته شد تا امروز که شهادت حضرت امام موسی بن جعفر (ع) است. همکاری دستگاه‌ها علی‌رغم شرایط کرونایی بیش از ۲۲ هزار اجرا را در سراسر کشور رقم زد که اتفاقات خوبی را رقم زد.

سلیمانی تصریح کرد: امروز تکریم شهدا و جامعه ایثارگری کمتر از شهادت نیست. نزدیک به سه ماه از ابتدای کار گذشته، مسوول انجمن جانبازان قطع نخاعی بانوان درخواست سرود بانوان جانباز را داشت که امروز این سرود اجرا می‌شود که لازم است خاطرنشان شود، ۳۰ جانباز زن قطع نخاعی داریم.

وی بیان کرد: روز گذشته نیز وبینار علمی حقوقی این کنگره را برگزار شد. «فرهنگ اعلام زنان» در دو جلد و کتاب «مشق بهشت» شامل وصیتنامه شهدای زن، مجله‌ای به زبان انگلیسی و عربی نیز تکثیر شده است که به کشور‌های مختلف فرستاده می‌شود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها