چهل‌سالگی سرو/ سردار کارگر در جلسه شورای فرهنگ عمومی مطرح کرد؛

اتمام ۵۴ کلان پروژه دفاع مقدس/ ۹۰ درصد از برنامه‌های گرامی‌داشت چهل‌سالگی دفاع مقدس اجرا شده است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از اتمام ۵۴ کلان پروژه دفاع مقدس خبر داد و گفت: تاکنون ۹۰ درصد از برنامه‌هایی که برای گرامی‌داشت چهل‌سالگی‌ دفاع مقدس پیش‌بینی شده بود به انجام رسیده است.
کد خبر: ۴۴۶۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹ - 09March 2021

اتمام ۵۴ کلان پروژه دفاع مقدس/ ۹۰ درصد از برنامه‌های گرامی‌داشت چهل‌سالگی دفاع مقدس اجرا شده استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، هفتصد و پنجاه و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی صبح امروز (سه‌شنبه) با دستور جلسه ارائه برنامه‌های دستگاه‌های مختلف ذیل برگزاری برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس و با حضور «سیدعباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و اعضای شورا فرهنگ عمومی در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این جلسه، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه در چهلمین سالگرد دفاع مقدس ۴۳ هفته برای برگزاری برنامه‌ها برنامه‌ریزی شده بود که این برنامه‌ها بعد از ماه رمضان شروع شد، اظهار داشت: تاکنون ۹۰ درصد از برنامه‌هایی که برای برگزاری در چهل سالگرد دفاع مقدس پیش‌بینی شده بود به انجام رسیده است؛ البته ما هنوز در حال گزارش‌گیری از سازمان‌های مختلف در موضوع برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس هستیم، چراکه این برنامه‌ها همچنان در سراسر کشور در حالی برگزاری است.

وی افزود: همانطور که در دفاع مقدس همه مردم، سازمان‌ها، اقوام و جناح‌ها حضور داشتند؛ لذا در برنامه‌ریزی‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس تقسیم‌بندی و توزیع وظایفی که در کشور انجام شد با حضور همه دستگاه‌ها بود که همکاری خوبی صورت گرفت.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: آغاز رسمی فعالیت‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس که می‌توان از آن به‌عنوان افق فعالیت‌ها یاد کرد مربوط به ارتباط تصویری با رهبر معظم انقلاب اسلامی بود. ایشان در این دیدار که مطالب بسیار مهمی را فرمودند دفاع مقدس را یک منشور دانستند که ممکن است تکرار نشود.

سردار کارگر به پاسخ رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص قطعنامه ۵۹۸ اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیداری که در هفته دفاع مقدس به صورت مجازی صورت گرفت پاسخ چندین ابهام درباره دفاع مقدس از جمله مربوط به موضوع قطعنامه را مطرح کردند که همواره مورد سوال بود.

وی تجلیل و تکریم از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس را از دیگر فعالیت‌های مهم و اثرگذار چهلمین سالگرد دفاع مقدس دانست و افزود: این فعالیت مهم با همت استانداران و نمایندگان محترم ولی فقیه در استان‌ها با تجلیل از یک میلیون پیشکسوت صورت گرفت.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه از افتتاح فازهای مختلف موزه‌های دفاع مقدس در سراسر کشور خبر داد و افزود: ما در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به‌عنوان مجموعه ستاد کار این فعالیت‌ها را دنبال کردیم؛ درحالی که تمام مجموعه‌های کشوری و لشکری در این امر مهم فعالیت داشتند که امیدواریم مورد قبول قرار گیرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: کار تبلیغی را نباید صرفاً محدود به یک سال دانست، بلکه باید ادامه‌دار باشد و دنبال شود. همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «صد تا دویست سال باید درباره دفاع مقدس کار کرد».

سردار کارگر از به‌نتیجه رسیدن ۵۴ کلان پروژه دفاع مقدس خبر داد و اظهار داشت: ۶۸ کلان پروژه دفاع مقدس در دستور کار قرار دارد که امسال شاهد به‌ثمر رسیدن ۵۴ پروژه از این مجموعه خواهیم بود. 

وی درخصوص ویژگی‌های این کلان پروژه‌ها گفت: پروژه‌هایی که در دستور کار قرار دارد را می‌توان جعبه سیاه جنگ دانست؛ چراکه تمام ابعاد دفاع مقدس در این مجموعه‌ها پوشش داده شده است و اهمیت این موضوع به‌قدری است که می‌توان ۵۰۰ کتاب و مقاله پیرامون آن نوشت.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همچنین به برگزاری موفق همایش بین‌المللی مطالبات حقوقی بین‌المللی دفاع مقدس با حضور رئیس قوه قضائیه و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و مسئولین کشوری و لشکری در راستای برنامه‌های گرامی‌داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اشاره کرد.

موالی‌زاده: رهبر انقلاب توجه به محیط زیست را معرفتی و معنوی دانست

«سید محمدرضا موالی‌زاده» دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور نیز در این جلسه به کاشت درخت توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز درختکاری اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز درختکاری ضمن اشاره به اهمیت درخت در فرآیند محیط زیست تاکید فرمودند که نگاه ما به این بخش، نگاه معرفتی و معنوی است و اینکه اساساً توجه ما به فضای سبز و محیط زیست یک مسئله تزئینی و تجملاتی نیست، بلکه آن را فعالیتی دینی و انقلابی می‌دانیم.

وی افزود: نکته دیگری که مورد تاکید و توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت توجه به دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا در تعطیلات نوروز بود. همچنین ایشان از تنگناهای اقتصادی و معیشتی مردم به‌واسطه قیمت‌های غیرواقعی میوه و دیگر موارد مصرفی یاد کردند که سود آن عاید باغداران و کشاورزان نمی‌شود که بایستی مسوولین ورود جدی برای رفع آن‌ها داشته باشند.

براساس این گزارش، «علی‌اصغر جعفری» مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سردار «عبدالرضا آزادی» معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین، حجت‌الاسلام والمسلیمن «حبیب‌رضا ارزانی» رئیس ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، «عماد افروغ» فعال فرهنگی، «رضا پورحسین» قائم مقام معاون سیمای جمهوری اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلیمن «علی تقوی» معاونت فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها، «محمدحسن طالبیان» معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، «ابراهیم صادقی‌فر» معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و حجت‌الاسلام «رضا عزت‌زمانی» معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در این جلسه حضور داشتند.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار