معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:

زنان ایثارگر نشان دادند تفاوتی بین زن و مرد برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی وجود ندارد

معصومه ابتکار گفت: از روزی که انقلاب اسلامی در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ کلید خود تا امروز که شهدا و جانبازان دفاع مقدس و ترور و مدافعان سلامت را داریم که جان خود را طبق اخلاص گذاشته‌اند، هیچ فرقی بین زن و مرد برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی وجود ندارد.
کد خبر: ۴۴۶۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲ - 09March 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در مراسم کنگره لشکر فرشتگان تاریخ ساز در گرامیداشت ۱۷ هزار زن شهید، جانباز و آزاده که امروز (سه‌شنبه) در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: خدا را شاکریم ایده‌ای که در زمان شهادت و میلاد حضرت زهرا (س) شکل گرفت به نتیجه رسید و دو ماه تلاش بی‌وقفه با حضور موثر فعالین این بخش و دوستداران شهدا و ایثارگران در استان‌های مختلف با برگزاری اختتامیه در این روز به ثمر نشست.

وی افزود: صد‌ها برنامه موثر برای معرفی شهدا، جانبازان و آزادگان زن اجرا شد. شاید نسل جوان برایش عجیب بود بین شهدا، خانم‌ها نیز وجود دارند و عجیب‌تر بود که جانباز نخاعی زن داریم، این فرصتی بود تا نگاه نویی دربگیرد و تصورات گذشته تغییر کند.

ابتکار تصریح کرد: توجه خود شهدا بود که این حرکت در سطح ملی شکل گرفت و همه همت کردند. به مناسبت روز درختکاری نهال‌کاری‌های گسترده‌ای در سطح کشور به نام شهدای زن انجام گرفت تا این نکته را یادآوری کند از روزی که انقلاب اسلامی در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ کلید خود تا امروز که شهدا و جانبازان دفاع مقدس و ترور و مدافعان سلامت را داریم که جان خود را طبق اخلاص گذاشته‌اند، هیچ فرقی بین زن و مرد برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی وجود ندارد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: از پیام ارزشمند و دقیق رهبر معظم انقلاب اسلامی ممنونم که به این موضوع توجه کردند و باز تشکر ویژه از دکتر جهانگیری معاون اول دارم که نشانی از حضور تمام‌قد دولت در این همایش داشت.

وی افزود: اینکه شهدای زن را در این مراسم یاد می‌کنیم به این دلیل است که پیش از این، کمتر دقت و توجه به موضوع زنان ایثارگر داشتیم اما امروز قصد جبران داریم تا بگوییم زنان کنار مردان ایستاده‌اند و با انسجام و همدلی آینده روشنی را رقم خواهند زد.

ابتکار ادامه داد: امیدواریم عرصه‌هایی که جوانان انتظار و مطالبه دارند را بتوانیم پاسخگو باشیم و ارتباط بین نسلی که روزی در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس وجود داشت را با نسل امروز برقرار کنیم. این مهم جز با شنیدن صدای جوانان و ایجاد فرصت برای پرسشگری به وجود نخواهد آمد که به نوعی این یادواره نیز تلاشی برای ارتباط با نسل جوان است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار