مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران خبر داد؛

افزایش خدمات درمانی به ایثارگران شهرستان‌های استان تهران/ زنگ «شهید» در مدارس نواخته می‌شود

«عبدالله مرتضوی» از افزایش مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه دی در شهرستان‌های استان تهران خبر داد و گفت: براساس همکاری خوبی که بیمه دی داشته‌ است، توانستیم تعداد بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، داروخانه‌ها و پزشکانی که خدمات درمانی به ایثارگران ارائه می‌کنند را افزایش دهیم.
کد خبر: ۴۴۶۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹ - 09March 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «عبدالله مرتضوی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران، امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با خبرنگاران که به‌مناسبت ۲۲ اسفند روز بزرگداشت «شهید» برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های شورایعالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان‌های استان تهران به‌مناسبت روز بزرگداشت «شهید»، اظهار داشت: روز جمعه ۲۲ اسفند حجت‌الاسلام «یوسفعلی شکری» نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرری سخنرانی خواهد کرد.

وی به کنگره ملی تجلیل از ۱۷ هزار زن شهید، جانباز و آزاده با عنوان «لشکر فرشتگان» که امروز (سه‌شنبه) به‌صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد، اشاره کرد و افزود: از این مجموعه ۱۷ هزار نفر، ۱۰۴ شهید، ۷۷ جانباز و ۲ آزاده زن در شهرستان‌های استان تهران وجود دارد که در این راستا از یک خانواده معظم شهید زن و چهار زن آزاده استان تهران تجلیل شد.

افزایش خدمات درمانی به ایثارگران شهرستان‌های استان تهران/ زنگ «شهید» در مدارس نواخته می‌شود

مرتضوی ادامه داد: همچنین به‌مناسبت روز بزرگداشت «شهید»، با تعداد ۳۱ نفر از جانبازان و آزادگان که توان بیان خاطرات دفاع مقدس را دارند، مصاحبه شده و همچنین این افراد با حضور در مدارسی که کلاس‌های آن‌ها دایر است نیز به بیان خاطرات خود خواهند پرداخت.

وی گفت: اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران هشت هزار و ۵۰۰ شهید را تحت پوشش دارد که به‌مناسبت روز بزرگداشت «شهید»، هشت هزار و ۵۰۰ نهال به‌نام هر یک از این شهیدان در شهرستان‌های مختلف استان کاشته شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه تبلیغات محیطی مختلفی در سطح شهرستان‌های استان به مناسبت روز بزرگداشت «شهید» انجام شد، تصریح کرد: به‌همین مناسبت، آیین عطرافشانی و گلباران مزار مطهر شهدا نیز در سراسر شهرستان‌های استان تهران برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان‌هایی که نماز جمعه برگزار می‌شود، رؤسای ادارت بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان‌ها، قبل از خطبه‌های نماز جمعه سخنرانی کرده و به تبیین فرهنگ ایثار و شهادت خواهند پرداخت.

مرتضوی با بیان اینکه به‌مناسبت روز بزرگداشت «شهید»، کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت در شهرستان «ری» افتتاح خواهد شد، گفت: تعداد شش کلیپ، سه نماهنگ و دو مستند که با موضوع شهدای شهرستان‌های استان تهران تولید شده است نیز به همین مناسبت از طریق رسانه ملی پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: در راستای افزایش روحیه نشاط و خدمت بیشتر به جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا، این افراد و خانواده‌های آن‌ها به «دهکده آرامش» در «کردان» کرج به تعداد ۷۰ نفر اعزام می‌شوند و همچنین ۸۰ نفر از والدین معظم شهدا نیز به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه مسابقات ورزشی به‌مناسبت روز بزرگداشت «شهید» بین جانبازان برگزار خواهد شد، گفت: امسال برای اولین‌بار مسابقات ورزشی در منازل جانبازان برگزار می‌شود؛ مثلاً مسابقات «دارت» بین اعضای خانواده جانبازان صورت می‌گیرد که این اقدام به افزایش روحیه و نشاط ایثارگران کمک می‌کند.

وی افزود: همچنین یک مستند درباره آیت‌الله «محمودی»، از اولین ائمه جمعه‌ای که حکم خود را از دست حضرت امام خمینی (ره) دریافت کرد نیز رونمایی شده از رسانه ملی پخش خواهد شد.

مرتضوی گفت: مصاحبه‌هایی نیز با زنان ایثارگر موفق در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی انجام داده‌ایم که این مصاحبه‌ها نیز از طریق رسانه ملی پخش شده و توسط رسانه‌ها در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت و همچنین نمایش‌های خیابانی را نیز در شهرستان‌های «قرچک»، «ورامین» و «ری» برگزار کردیم تا فرهنگ ایثار و شهادت را به‌صورت زنده برای مردم به نمایش بگذاریم.

وی با بیان اینکه زنگ «ایثار» هرساله به‌مناسبت بازگشایی مدارس، در برخی از مدرسه‌ها نواخته می‌شود، بیان داشت: امسال برای اولین‌بار زنگ «شهید» به‌مناسبت روز بزرگداشت «شهید» در برخی از مدارس نواخته می‌شود و همچنین یک اردوی یک‌روزه تحت عنوان «ری‌گشت» را نیز برای همسران شهدا تدارک دیده‌ایم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران با اشاره به اقدامات این اداره‌کل به‌مناسبت روز بزرگداشت «شهید» در حوزه بهداشت و درمان، تصریح کرد: به‌همین مناسبت سعی کردیم تا تلاش خود را برای خدمت در حوزه بهداشت و درمان افزایش دهیم که در این راستا، ویزیت رایگان درمانی برای خانواده‌های معظم شهدا انجام شد.

وی اظهار داشت: کمیسیون پزشکی به‌دلیل شیوع «کرونا» نزدیک به یک‌سال تعطیل بود؛ لذا با اخذ مجوز از معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد مقابله با کرونا، این کمیسیون‌ها را مجدداً از سرگرفته و پرونده ۵۴۰ نفر از ایثارگران را بررسی کردیم.

افزایش خدمات درمانی به ایثارگران شهرستان‌های استان تهران/ زنگ «شهید» در مدارس نواخته می‌شود

مرتضوی در بخشی دیگر از سخنان خود، به اقدامات اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در زمینه مقابله با کرونا پرداخت و با بیان اینکه حدود چهار هزار واکسن آنفلوآنزا به جانبازان بالای ۵۰ درصد، جانبازان شیمیایی و والدین شهدای بالای ۲ شهید و دارای بیماری‌های صعب‌العلاج، تزریق شده است، گفت: در زمینه واکسن کرونا نیز دستگاه‌های مختلفی نظیر دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی با ما همکاری کردند که این واکسن‌ها نیز به جانبازان شیمیایی، جانبازان قطع نخاعی، جانبازان دو چشم نابینا، چانبازان ۷۰ درصد و والدین شهدای بالای دو شهید در حال تزریق هستند و پیگیر هستیم که برای دیگر ایثارگران واجد شرایط نیز این تزریق صورت بگیرد.

وی با اشاره به نحوه تامین واکسن کرونا برای ایثارگران، خاطرنشان کرد: ۲۹۴ واکسن توسط دانشگاه شهید بهشتی، ۱۵۰ واکسن توسط دانشگاه تهران، ۸۵ واکسن توسط علوم پزشکی و ۵۹ واکسن نیز از سهمیه بنیاد شهید و امور ایثارگران تامین شد که تزریق آن‌ها نیز از حدود ۱۰ روز پیش آغاز شده است؛ اما برای برخی از ایثارگران، این واکسن به‌دلیل احتمال عوارض، نباید تزریق شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران، از افزایش مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه دی در شهرستان‌های استان تهران خبر داد و گفت: براساس همکاری خوبی که بیمه دی داشته است، توانستیم تعداد بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، داروخانه‌ها و پزشکانی که خدمات درمانی به ایثارگران ارائه می‌کنند را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با بیش از ۵۸ مرکز درمانی در استان تهران قرارداد داریم که این تعداد تا ۲ هفته آینده افزایش خواهد یافت و طبق برنامه، ۱۶ مرکز به این مراکز اضافه خواهند شد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار