معاون اول رئیس جمهوری:

در بیان نقش زنان در جبهه کوتاهی شده است

اسحاق جهانگیری گفت: زنان یک نقش مادری و تهییج کننده داشتند و یک نقش که تا امروز از گفتنش کوتاهی شده و آن حضور در جبهه بود که ۱۷ هزار زن شهید جانباز و آزاده نتیجه آن است.
کد خبر: ۴۴۶۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶ - 09March 2021

از بیان نقش زنان در جبهه کوتاهی شدهبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم کنگره لشکر فرشتگان تاریخ ساز در گرامیداشت ۱۷ هزار زن شهید، جانباز و آزاده که امروز (سه‌شنبه) در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: ما رسالت مهمی بر دوش داریم که هم متوجه مسوولین و هم متوجه مردم است و باید فرهنگ ایثارگری را نسل به نسل و سینه به سینه منتقل کنیم.

وی تصریح کرد: تا قبل از انقلاب آنچه از ایثار و ازخودگذشتگی در تاریخ اسلام و تشیع و ایران می‌گفتیم، تصور بود غلو است، اما وقتی انقلاب اسلامی شکل گرفت، انسان‌هایی را دیدیم که با ازخودگذشتگی و تحمل تبعید و حبس‌ها، پای انقلاب و امام ایستادند و همین روحیه ایثارگری، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و شعار پیروزی گل بر گلوله نتیجه این ایثارگری مردم بود.

جهانگیری افزود: وقتی به دفاع مقدس رسیدیم ملت ایران یک تنه در مقابل همه دنیای متجاوز ظالم قرار گرفت. برخی ده‌ها میلیون دلار به حساب صدام واریز می‌کردند تا جنگ با ایران را ادامه دهد. ما گاهی برای پیدا کردن یک قطعه به ده‌ها دلال و واسطه متوسل می‌شدیم. آنچه ما را در این جنگ نابرابر پیروز کرد فرهنگ جهاد و شهادت بود. این فرهنگ ایران و انقلاب را حفظ کرد و استمرار بخشید و پیام امام را جهانی کرد. ما به چشم دیدیم مادری روستایی در نقاط دورافتاده کشور یک فرزندش را تقدیم انقلاب کرد و ما به این فرهنگ باارزش نیاز داریم. نمی‌شود از اینهمه خون که برای کشور نثار شد به راحتی گذشت.

معاون اول رئیس جمهور بیان داشت: زنان یک نقش مادری و تهییج کننده داشتند و یک نقش که تا امروز از گفتنش کوتاهی شده و آن حضور در جبهه بود که ۱۷ هزار زن شهید جانباز و آزاده گواه آن است.

وی گفت: زنان امروز هم، در کشور اقدامات تاریخ سازی انجام می‌دهند. در ماجرای کرونا مخصوصا سال گذشته که حداقل‌های امکانات مقابله را نداشتیم، پرستاران و پزشکان با دست خالی و بدون تجهیزات بر بالین بیمار حاضر می‌شدند تا از آنان حفاظت کنند و در این راه شهدایی را تقدیم کردند. باید این راه را ادامه داده و اگر به آینده فکر می‌کنیم راهی جز نگهداری این فرهنگ نداریم.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار