دبیر اجرایی جشنواره استانی دانشگاهیان تاریخ ساز:

جشنواره فرهنگی هنری دانشگاهیان تاریخ ساز در مازندران برگزار می‌شود

«شهاب شادمند» از برگزاری اولین جشنواره ملی فرهنگی هنری دانشگاهیان تاریخ ساز ویژه جامعه دانشگاهی در مازندران خبر داد.
کد خبر: ۴۴۶۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰ - 09March 2021

اولین جشنواره ملی فرهنگی هنری دانشگاهیان تاریخ ساز در مازندران برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «شهاب شادمند» دبیر اجرایی جشنواره استانی دانشگاهیان تاریخ ساز در نشست خبری و آئین رونمایی از پوستر اولین جشنواره استانی دانشگاهیان تاریخ ساز در ساری اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا امسال در ایام منتهی به آخر سال و ایام نوروز اعزام حضوری به راهیان نور نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه امسال برنامه‌های استانی و کشوری برای جایگزین راهیان نور داریم، افزود: از آن جمله می‌توان به برگزاری این جشنواره و راهیان نور مجازی اشاره کرد.

شادمند، شناسایی زنان رزمنده و شاخص و ترویج سبک زندگی آنها، برپایی اردوی جهادی خدمت به خانواده‌های شهدا، اردو‌های جهادی گروهی سه تا پنج نفره همراه با روایتگری را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.

این مسئول با بیان اینکه به صورت ۳۰ کلیپ روند راهیان نور با حضور مبلغین و راویان دفاع مقدس مستندسازی و از طریق شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی در اختیار دانشجویان قرار داده خواهد شد، ادامه داد: همچنین اعزام راهیان نور جنگل را نیز با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی خواهیم داشت.

شادمند از برگزاری جشنواره ملی فرهنگی هنری دانشگاهیان تاریخ ساز ویژه جامعه دانشگاهی خبر داد و با بیان اینکه این جشنواره در ۹ بخش هنری آغاز شده است، مهلت ارسال آثار را تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ اعلام کرد و گفت: مراسم اختتامیه این جشنواره همزمان با اردیبهشت مقاومت و بزرگداشت شهدای خان‌طومان برگزار می‌شود.

وی، کشف استعداد‌های فرهنگی و هنری و فعالین حوزه جنگ تحمیلی و دفاع مقدس در دانشگاه‌ها، شناسایی شهدای استان بویژه شهدای دانشجو، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه‌ها، روایت جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس به شیوه هنرمندانه از زاویه نگاه دانشجویان و دانشگاهیان، مسئله محوری و تخصصی دانشگاهیان در شناسایی وروایت هنرمندانه دفاع مقدس و پس از آن، فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی از روایت‌های دوران دفاع مقدس در دانشگاه‌ها را از مهمترین اهداف جشنواره برشمرد.

این مسئول، ترویج فرهنگ و روحیه ایثار و شهادت، راهیان نور و بازتاب جهانی، بازشناسی مفاهیم هنری با مضمون جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، نقش خانواده شهدای دانشجو در دوران دفاع مقدس، بازآفرینی هنری وصایای شهدای دانشجو، شهدای دانشجوی جهان اسلام، شهدای دانشجوی فرمانده و شهدای دانشجوی خواهر، جبهه بین المللی مقاومت و دانشگاه، رسالت‌های استانی در بازشناسی و بازآفرینی نقش شهدای دانشجو، وحدت مردمی در دوران دفاع مقدس و بعد از آن، سیره شهدا و دانشگاه، انقلاب اسلامی در دوران جتگ تحمیلی و دانشگاه، بسیج دانشجویی و نقش آن در دفاع مقدس را از محور‌های موضوعی جشنواره برشمرد.

شادمند افزود: این جشنواره در بخش هنر‌های تجسمی، پوستر، تایپوگرافی، خوشنویسی، نقاشی، خط، تصویرسازی، موشن گرافیک، تئاتر و نمایش، تعزیه‌خوانی، تئاتر و نمایشنامه، فیلم کوتاه داستانی، مستند، پویانمایی نماهنگ و فیلمنامه، موسیقی (آوا و نوا‌های ایرانی و انقلابی)، ادبیات داستانی جشنواره (رمان، دلنوشته، خاطره و داستان کوتاه) شعر (آزاد و سپید و کلاسیک) عکس (تک عکس و مجموعه عکسها) برگزار می‌شود.

این مسئول از تشکیل کانو‌نهای تخصصی هنری در بخش‌های مختلف هنری دانشجویی با هدف شناسایی هنرمندان متعهد خبر داد و گفت: در این کانون از ظرفیت تمام دانشجو‌یان استفاده شده است.

وی با بیان اینکه این جشنواره در سطح ملی سازمان بسیج دانشجویی برگزار می‌شود، ادامه داد: آثار برگزیده استان‌ها پس از داوری به مرحله ملی راه پیدا می‌کنند.

«جواد بی‌نیاز» معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی مازندران نیز با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا نمی‌توانیم در کربلای ایران زمین راهیان نور برگزار کنیم، گفت: هر کسی در مسیر شهدا گام بردارد برکت آن را در زندگی خواهد دید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار