مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

نقش مهندسان صنعت دفاعی در دفاع مقدس بی‌بدیل است

توشه گفت: مهندسان صنعت دفاعی در پیروزی ما در دفاع مقدس نقش بی‌بدیل و غیرقابل انکاری دارند و نمونه‌های بسیاری از تلاش‌های آن‌ها را می‌توان در نیروهای هوایی، زمینی و دریایی در دوران دفاع مقدس یافت.
کد خبر: ۴۴۶۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۵ - 18March 2021

نقش مهندسان صنعت دفاعی در دفاع مقدس بی بدیل استسرهنگ پاسدار «علی توشه» مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، درباره نقش و کارکرد مهندسین در دوران جنگ تحمیلی، اظهار داشت: مهندسین در دفاع مقدس نقش مهم و برجسته‌ای داشتند.

وی ادامه داد: دفاع مقدس هشت سال طول کشید و این موضوع که چگونه توانستیم این مدت در برابر ارتش بعث عراق و حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی آن‌ها ایستادگی کنیم و در نهایت هم به پیروزی برسیم، بیانگر نقش متخصصان در جنگ تحمیلی است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت افزود: مهندسان در پیروزی ما در دفاع مقدس نقش بی‌بدیل و غیرقابل انکاری دارند؛ به‌عنوان مثال در صنعت هوایی علی‌رغم قرار داشتن در شرایط تحریم، متخصصان نیروی هوایی با فعالیت‌های شبانه‌روزی خود توانستند، هواپیما‌ها را در وضعیت عملیاتی نگاه دارند؛ در نیروی زمینی هم فقط اگر بخواهیم به توانمندی‌های موشکی اشاره کنیم، باز در اینجا نقش متخصصان نمود دارد؛ علاوه بر این، در حوزه زیرسطح هم در زمان دفاع مقدس توانستیم مقدمات ساخت زیردریایی را فراهم کنیم؛ هرچند که تولید آن به سال‌های بعد از دفاع مقدس بازمی‌گردد.

توشه با اشاره به اینکه مهندسان کشورمان همچنین توانستند در شرایط بمباران و موشک‌باران شهر‌ها و مناطق صنعتی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن بخش‌های آسیب‌دیده را بازسازی کنند، گفت: تمامی این موارد بیانگر تلاش‌هایی است که مهندسان در دوران سخت و تحریمی دفاع مقدس انجام دادند؛ به عبارت دیگر، متخصصان کشورمان در آن دوران آموختند برای اینکه بتوانند صنایع مختلف کشور را سرپا نگاه دارند، مجبور هستند به دانش و امکانات موجود در کشور اتکا کنند.

وی اضافه کرد: برخی امروز معتقدند که برای برون‌رفت از فشار‌های ناشی از تحریم و مشکلات اقتصادی باید به دامان سایر کشور‌ها پناه برد؛ اما این‌ها آدرس‌های غلطی است که به جامعه داده می‌شود؛ زیرا اگر به توانمندی‌های داخلی اتکا کنیم، می‌توانیم انقلاب اسلامی را در برابر همه تحریم‌ها و سختی‌ها ایمن کنیم.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت خاطرنشان کرد: قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران، مردم هستند و این هم موضوعی است که نباید مورد بی توجهی قرار گیرد؛ در این رابطه باید گفت که مردم و به‌ویژه متخصصان نقش مؤثر خود را طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دفاع از نظام جمهوری اسلامی در صحنه‌های مختلف اثبات کردند؛ پس چنانچه مسئولان در بخش‌های مختلف در سپردن مسئولیت‌ها به متخصصان اعتماد کنند، مشکلات قابل حل است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها