بیانیه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در محکومیت محاکمه شیخ زکزاکی

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان طی بیانیه‌ای در محکومیت محاکمه شیخ زکزاکی اعلام کرد: این اتحادیه خود را ملزم به حمایت از جنبش اسلامی شیعیان نیجریه و شیخ ابراهیم زکزاکی دانسته و این ظلم آشکار را صراحتا محکوم می‌کند.
کد خبر: ۴۴۶۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸ - 09March 2021

بیانیه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در محکومیت محاکمه شیخ زکزاکیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان طی بیانیه‌ای در محکومیت محاکمه شیخ زکزاکی اعلام کرد: این اتحادیه خود را ملزم به حمایت از جنبش اسلامی شیعیان نیجریه و شیخ ابراهیم زکزاکی دانسته و این ظلم آشکار را صراحتا محکوم می‌کند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

«در این لحظه خطیر، مسلمین جهان باید احساس تکلیف کنند؛ باید وظیفه‌یی را که مسلمانی بر دوش آنان نهاده، درک کنند. از سویی تکلیف حفاظت از سرزمین‌های اسلامی است، که از ضروریات فقه مسلمین است؛ و از سوی دیگر پاسخ به استغاثه ملتی مظلوم ... که پیامبر (ص) فرموده است: هر کس ندای استغاثه‌ی مسلمی را بشنود و پاسخ نگوید، مسلمان نیست.... و امروز نه یک فرد، که یک ملت صدا به استغاثه برداشته است.».

مقام معظم رهبری

پس از گذشت چهل و سه سال از پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد آن هستیم که این میراث مقدس امام خمینی (ره) که همانا دمیدن روحیه ظلم ستیزی در کالبد مسلمانان جهان می‌باشد، در گوشه گوشه جهان متبلور گشته است. جنبش اسلامی شیعیان نیجریه یکی از صد‌ها نهاد مردمی-مذهبی جهان اسلام است که به واسطه برافراشتن پرچم حق هم اکنون مورد هجمه دین ستیزان است؛ شدید‌ترین نوع برخورد با این جنبش مردمی را در سال ١٣٩٣ و با حمله ارتش نیجریه به منزل رهبر این جنبش، شیخ ابراهیم زکزاکی شاهد بودیم.

در این حمله شیخ زکزاکی به شدت مورد آسیب قرار گرفته و به اهل بیت ایشان تعرض گردید؛ در همان ایام شاهد خروش روح آزادی خواه مسلمانان در سراسر جهان از جمله کشور خودمان ایران بودیم. از آن زمان تا کنون آزادی و ادامه فعالیت شیخ زکزاکی به مطالبه عمومی نخبگان سیاسی و مذهبی جهان تشیع شده است.

تداوم حصر و آزار رهبران جنبش اسلامی شیعیان نیجریه چه بر اساس حقوق انسانی و دینی و چه بر اساس حقوق بین‌الملل شدیدا محکوم و مذموم است.

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان خود را ملزم به حمایت از جنبش اسلامی شیعیان نیجریه و شیخ ابراهیم زکزاکی دانسته و این ظلم آشکار را صراحتا محکوم می‌نماید.

همچنین، هرگونه محاکمه و برگزاری دادگاهی علیه این جنبش و رهبران آن، از سوی حکومت نیجریه را قویاً محکوم می‌نماید.

ضمنا این اتحادیه، مشی و عملکرد وزارت محترم امور خارجه در برخورد با این مسأله مهم را صحیح و کافی ندانسته و توصیه می‌کنیم، برخلاف رویه گذشته که شاهد موضع‌گیری‌های منفعلانه همراه با محافظه کاری بوده است، با اتخاذ تصمیماتی جدی و تاثیرگذار از ظرفیت‌های بالقوه موجود در داخل و خارج از کشور در جهت جریان‌سازی برای لغو محکومیت شیخ زکزاکی استفاده کند و با به کارگیری دیپلماسی فعال و ارتباط با سایر کشور‌های اسلامی موجبات احقاق حقوق مظلوم را فراهم آورد.

والسلام علی من اتبع الهدی»

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار