استاندار خراسان شمالی:

پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهت تحقق و عینیت بخشیدن به ایثار و شهادت در جامعه است

محمدعلی شجاعی گفت: پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهت تحقق و عینیت بخشیدن و دیده شدن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است نه فقط نوشتن و مکتوب کردن. 
کد خبر: ۴۴۶۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵ - 09March 2021

پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهت تحقق دادن، عینیت بخشیدن  ایثار و شهادت در جامعه استبه گزارش دفاع‌پرس از بجنورد، «محمدعلی شجاعی» استاندار خراسان شمالی در کنگره ملی لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز که همزمان، با سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس در سالن اجتماعات شهدای دولت استانداری خراسان شمالی برگزار شد اظهار داشت: پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهت تحقق دادن، عینیت بخشیدن و دیده شدن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است نه فقط نوشتن و مکتوب کردن.

شجاعی بیان کرد: ادامه راه شهدا و ایثارگران یعنی ایجاد فرهنگ ایثار و شهادت در همه عرصه هاست.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس باعث شد عظمت ایثار و شهادت واقعه کربلا به طور واقعی مشاهده و لمس شود، افزود: دفاع مقدس بار دیگر عظمت اسلام را برای جهانیان به نمایش گذاشت.

این مسئول عنوان کرد: مگر می‌شود حرف از ایثار، شهادت و جانبازی بزنیم، اما از نقش زنان سخن نگوییم؟ اگر مادران و همسران شهدا و ایثارگران نبودند قطعا ادامه حماسه دفاع مقدس امکان پذیر نبود.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه حضرت زینب (س) در واقعه کربلا عظمت نقش زن را به نمایش گذاشت، ادامه داد: این نقش در دوران هشت سال دفاع مقدس توسط مادران و زنان شهدا و ایثارگران بار دیگر تجلی یافت و فرهنگ صبر و استقامت به عنوان یک پیام به جهان متبادر شد.

محمدعلی شجاعی با اشاره به وجود ۱۷ هزار زن ایثارگر در کشور، اظهارداشت: این یک حماسه بی نظیر است که نتیجه درس خواندن جز در مکتب حضرت زینب (س) نیست.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به وجود پنج شهید، دو جانباز و ۲۰ رزمنده زن در استان گفت: خراسان شمالی همواره در عرصه‌های مختلف مانند دوران پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و... حضوری پررنگ داشته است و در لیست بنیاد امور و ایثارگران کشور نام شهدا، جانبازان و رزمندگان زن استان نیز دیده می‌شود.

وی با تاکید بر این که باید راه شهدا ادامه یا بد افزود: به پاس قدردانی از رشادت‌ها و جانفشانی‌های زنان شهید، جانباز و آزاده استان و خانواده‌های آنان همایش فرشتگان حماسه ساز سالانه در استان برگزار شود.

این مسئول اظهارداشت: هر کاری هم انجام بدهیم قابل مقایسه با جانفشانی‌ها شهدا و ایثارگران و صبر و استقامت خانواده‌های آنان نیست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار