دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه گزارش می‌دهد/

حضور بیش از 6 هزار تروریست اروپایی در سوریه/ اقدامات جدید «دی میستورا» برای حل بحران سوریه

تشدید درگیری‌‌ها در شمال «یرموک»، اقدامات جدید «دی میستورا» برای حل بحران سوریه، کشته شدن 100 تروریست در «درعا»، صدها افسر آمریکایی برای آموزش مخالفان سوریه و همکاری سوریه برای کاهش بحران یرموک از جمله مهم‌ترین تحولات یک هفته گذشته سوریه است.
کد خبر: ۴۴۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۱ - 18April 2015

حضور بیش از 6 هزار تروریست اروپایی در سوریه/ اقدامات جدید «دی میستورا» برای حل بحران سوریه

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، تشدید درگیریها درشمال یرموک، درخواست سعودیها از النصره برای اعزام تروریست به یمن، اقدامات جدید «دی میستورا» برای حل بحران سوریه، تجمع سوریها در محکومیت تجاوز نظامی عربستان به یمن، نامه وزرات خارجه سوریه به بانکی مان، کشته شدن 100 تروریست در شمال غربی درعا، صدها افسر آمریکایی برای آموزش مخالفان سوریه در خاورمیانه و همکاری سوریه برای کاهش بحران یرموک  از جمله مهمترین تحولات یک هفته گذشته سوریه است.

  ** بیش از 6 هزار تروریست اروپایی در سوریه: «ورا جوریو» کمیسر عدالت اتحادیه اروپا در مصاحبه با روزنامه فرانسوی فیگارو تصریح کرد که در سطح اروپایی، برآورد ما این است که بیش از 5 تا 6 هزار نفر اروپا را به مقصد سوریه ترک کردهاند. البته این احتمال وجود دارد که به خاطر مشکل بودن رهگیری جنگجویان خارجی، تعداد این افراد بسیار بیشتر از این باشد. این مقام اروپایی در ادامه افزود: در زمان حملات در پاریس و کپنهاگ، ما تصمیم گرفتیم تا به خودمان اجازه ندهیم که ترس بر ما غلبه کند.

 ** اقدامات جدید «دی میستورا» برای حل بحران سوریه: روسیا الیوم، منابع دیپلماتیک اعلام کردند که استفان دی میستورا نماینده سازمان ملل متحد برای حل بحران سوریه به دنبال رایزنی های جدید در ژنو برای حل بحران سوریه است و این اقدام یک سال پس از شکست گفتگوهای سوری در ژنو صورت می گیرد. بنا براعلام این منابع، رایزنی های دی مستورا احتمالا در ماه های می و ژوئن و با هدف دستیابی به نقاط مشترک میان تمامی طرف ها آغاز خواهد شد. دی میستورا در رایزنی های خود با نمایندگان تمامی طرف های سوری و برخی کشورها گفتگو خواهد کرد. دی میستورا پیش از این طرحی را برای توقف درگیری ها در حلب دومین شهر بزرگ سوریه ارائه کرده بود که با مخالفت گروه های مسلح و مخالف سوری مواجه شده بود.

 ** تشدید درگیریها در شمال یرموک: به گزارش خبرگزاری آناتولی، همزمان با اعلام گردان های اکناف بیت المقدس مبنی بر آغاز عملیات نظامی گسترده برای بیرون راندن داعش از اردوگاه یرموک، درگیری شدیدی در شمال اردوگاه بین این گردان ها و عناصر داعش به وقوع پیوسته است. آغاز عملیات گردان های اکناف بیت المقدس در داخل اردوگاه یرموک در حالی است که همزمان با آن «جیش الاسلام» به داخل پایگاههای نظامی در محله «زین» واقع در مجاورت اردوگاه یرموک یورش برده است. مبارزان داعش و جبهه النصره نیز همچنان 70 درصد اردوگاه یرموک را تحت سیطره خود دارند و گردانهای اکناف بیت المقدس نیز 20 درصد این اردوگاه را تصرف کرده اند و 10 درصد اردوگاه نیز منطقه درگیری بین عناصر گردان های اکناف بیت المقدس و ارتش سوریه است.

 ** درخواست سعودیها از النصره برای اعزام تروریست به یمن: روزنامه لبنانی البناء نوشت که آل سعود از گروه تروریستی تکفیری موسوم به جبهه النصره درخواست کرده است 2500 عنصر مسلح خود را از سوریه به یمن اعزام کند تا در عملیات توفاق قاطعیت و تجاوزعلیه ملت مظلوم یمن مشارکت کنند.


 ** تجمع سوریها در محکومیت تجاوز نظامی عربستان به یمن: براساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، جمعی از احزاب مختلف سوری دیروز (سهشنبه) به منظور اعلام حمایت خود از ملت یمن و مخالفت با تجاوز نظامی عربستان به این کشور، مقابل سفارت عربستان در دمشق تجمع  و این اقدام ریاض را محکوم  کردند.


 ** نامه وزارت خارجه سوریه به دبیرکل سازمان ملل:
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که وزارت خارجه سوریه با ارسال دو نامه مشابه به «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت از این نهاد خواست که به تعهدات خود مبنی بر مبارزه با تروریسم و گروههای تروریستی عمل کنند. وزارت خارجه سوریه ضمن ارسال نامه به نهادهای مذکور، این جنایت را واکنشی به توافقاتی دانست که در نشست «مسکو-2» به دست آمده است

 ** کشته شدن 100 تروریست در شمال غربی درعا:
منابع میدانی سوری از کشته شدن حدود 100 تروریست مسلح وابسته به گروههای تروریستی جنبش المثنی و جبهه النصره در عملیات دقیق و حساب شده نیروی هوایی ارتش سوریه علیه تجمعات این گروهها در شهرک «کفر شمس» واقع در ریف شمال غربی درعا همزمان با ادامه عملیات نظامی نیروهای پیاده نظام ارتش سوریه در محورهای متعدد استان درعا خبر دادند.
 

 ** صدها افسر آمریکایی برای آموزش مخالفان سوریه در خاورمیانه: پایگاه خبری روزنامه الشرق الاوسط  به نقل از مجله فارین پالیسی گزارش داد که صدها افسر آمریکایی جهت آموزش به مخالفان دولت سوریه موسوم به ارتش آزاد به کشورهای منطقه خاورمیانه به خصوص اردن آمدهاند. به نوشته مجله فارین پالسی، یگان پنجم نیروهای ویژه آمریکایی، (همان نیرویی که در افغانستان در سال 2001 با طالبان مبارزه میکرد) این بار در اردن برای آموزش مخالفان سوریه حاضر شده است. فرماندهی این نیروها را سرهنگ «جان برینان» برعهده دارد و وی پیش از این فرماندهی نیروهای مخصوص دلتا را بر عهده داشت.

 ** همکاری سوریه برای کاهش بحران یرموک:
«رویترز»، «رمزی عزالدین» معاون فرستاده سازمان ملل به سوریه اعلام کرد سازمان ملل با دولت دمشق برای تضمین جان فلسطینیان و سوریهای ساکن اردوگاه یرموک واقع در جنوب دمشق همکاری خواهد کرد. در همین راستا نایب رئیس مجلس ملی فلسطین تأکید کرد رئیس جمهور سوریه خواسته است به منظور جلوگیری از وارد شدن اتهامات به دمشق مبنی بر کشتار آوارگان فلسطینی، نیروهای فلسطینی عملیات بازپسگیری «یرموک» را پوشش دهند.


 ** مذاکرات با معارضان ثمر بخش و مفید بود: شبکه خبری المیادین، قدری جمیل از مخالفان سوریه در کنفرانس خبری در مسکو به تشریح نشست دولت سوریه و مخالفان در این کشور پرداخت. وی همچنین نتایج این دور از مذاکرات را به طور کلی رضایت بخش خواند و گفت دو طرف هرگونه سهمیه بندی طائفه ای و قومیتی را در این مذاکرات رد کردند. وی همچنین تصریح کرد: معارضان سوری اسنادی را در خصوص نحوه اعتماد سازی به طرف روسی تحویل داده است. این در حالی است که بشار جعفری رئیس تیم مذاکره کنندگان دولت سوریه در دور دوم نشست مقدماتی با معارضان در روسیه گفت: نشست با معارضان ثمر بخش و مفید بود.

انتهای پیام/ف

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار